7 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Forskningen säger-argumentet är lömskt eftersom det blickar bakåt
Väldigt va tek går dåligt nu senaste dagarna. .Nasdaq ner 4% bara idag, och Broadcom som väl är största innehav i Svenskarnas “it favorit” Robur Teknology är ner över 20% på två dagar
Vad har du för tolkning? Hunnit läsa på än? Ganska hårt ner idag. What say you?
Mvh
Vilken robur teknology?
Trodde det bara fanns en men Swedbank Robur Technology A. . som väl har Broadcom som största innehav.
NDX på -4.58% nu, rätt mycket på EN dag
Hold my beer:
Har Korea-ETF i lekhinken. Minus 8.18% idag. Igår ca 5 minus. Så att eh….
Okej ner 4%. Avkastning efteråt över 30% I år. Sådana dippar hör till när man har högrisk fonder.
jo det svänger i sånna fonder men det går fort nu. . bara minuter senare är NDX -4,67%
Skum dag. . US o NDX är skarp ner. . men så är även oljan, känns som trenden på senaste tid har varit “olja ner=börs upp” men inte idag
Och så fort det blir lugnt gå det upp över 2%. Och sedan snitt 1% ett flertal dagar. Sitt still i båten. Finns ingen anledning till oro innan ai bubblan spricker.
Jag sitter lugnt, är mer fascinerad av hur Börsen svänger.
verkar vara mycket “följa john” mentalitet. . .“hmm alla säljer undrar varför, men dom vet säker nått jag inte vet så bäst jag också säljer”
Ok. Ja gick verkligen dåligt idag. Efterhandeln ännu sämre. Ska bli intressant på Måndag.
Skulle gissa att det är för att dom gjort broadcom deras största innehavare för fort. Nytt skrämmer. Plus det visar tecken på tidigare missar från it kraschen.
Kan va lite bra att det är helg så folk får tänka till lite.
Men varför hände detta, inte sett några direkt dåliga nyheter
Lustigt nog verkar väl Broadcoms resultat vara som förväntat eller lite över förväntat så det borde väl inte orsakat ett 20% fall.
Det verkar vara prognoserna framåt som marknaden INTE gillade.
Spänt läge, man måste inte bara slå sina skyhöga vinster man måste också tro på skyhög tillväxt framåt. . .känns inte riktigt hållbart
Kan väl erkänna att man blir lite nervös när ett företag som Broadcom gör ett rätt BRA resultat men ändå rasar 20% på 2dar efter rapporten.
Man undrar ju då vad som händer när dessa IT företag börjar visa lite sämre rapporter, kommer gå fort ner då. .OM det nu händer
Det var ju inte pga resultatet de rasade utan prognoserna om framtiden. Aktie värderas till stor del utifrån framtida förväntningar, inget konstigt. Om aktien värderas utifrån en hög förväntad tillväxt och prognoser visa annorlunda så justeras kursen.
Blir nyfiken, “får” ett företag ge vilka prognoser som helst? Jag menar man kan ju medvetet lägga en låg eller hög prognos o då “manipulera” aktiens kurs
