Nu verkar det har blivit tilldelning. Fick meddelanden om att om man fått tilldelning så syns det på kontot, men det var bara ansökningarna som låg där.
Men plötsligt dyker det upp faktisk tilldelning. Fick 2 * 80 * 125 kr.
Nu verkar det har blivit tilldelning. Fick meddelanden om att om man fått tilldelning så syns det på kontot, men det var bara ansökningarna som låg där.
Men plötsligt dyker det upp faktisk tilldelning. Fick 2 * 80 * 125 kr.
Även jag fick tilldelning.
80 aktier à 125 SEK
Nu hoppas vi på en bra morgon ![]()
Fick också tilldelat 80st. Lite märkligt kan tyckas när minsta antal att ansöka om var 100st😆.
Säljer ni idag eller sitter ni kvar i båten?
Minsta antal att ansöka om och minsta antal för tilldelning är två olika saker. Företaget kan välja helt hur de vill dela ut aktierna.
Jag säljer hälften innan klockan 09:15 och resterande 17:00, om det går över 30% säljer jag allt oavsett tidpunkt .
Ja visst är det så. Gissar på att de vill få in fler ägare?
Låter som du @Niklas_Petrov har en tydlig plan! Själv tecknade jag nyligen och har inte riktigt hunnit tänka igenom. Sitter också i ett möte kl 9 
.
Sålde hälften till 130kr, får se hur det utvecklar sig under dagen
Sålde hälften ganska direkt på 126,7 och tänkte sälja andra hälften i eftermiddag, men fick sådan ångestmage att jag sålde iväg resterande 40 på 130,24.
Ingen fet vinst men ändå en vinst 
Hoppas ni kyliga som väntar får upp procenten lite under dagen 
Ingen superraket men + är alltid +. Sålde av hälften när jag tjänat 40spänn. Får se vad den säger ikväll.
Gjorde som dig. Jag sålde bort också. Fick tilldelning på två konton. +387 kr. Ingen direkt vinst efter skatt och courtage men alla börsnoteringar kan inte vara raketer. 
Lite halvt off topic:
Vad har ni andra för courtage på Nordnet?
Jag har hutlösa 39kr per affär.
Kanske beror på att jag är en “dålig” kund. Har bara en KF där som endast används till att spekulera i IPO.
Gå in på min profil under menyn “mina sidor”, klicka dig till “konto” och ändra courtageklass från liten till mini.
Där ser man! Jag hade inte en aning att man kunde ändra det. Tack för tipset.
Fick 80 aktier på isk+kf på två konton. Sålde allt på 130, vågade inte vänta. Ska bli intressant att se vad den står på I slutet av dagen.
Tack för tipset! 
Ligger just nu plus 0,02%!
HODL!!!#ToTheMoon 

Ingen raket precis, jag sitter kvar med min tilldelning på 80 st som ni andra. Undrar om det finns några triggers framöver eller om man ska dra sig ur.
Vill inte bli en bagholder med denna också🙂
Den har testat botten hela dagen hittills, bara den inte bryter igenom neråt.
Må väl!
Tack för tipset. Har försökt hitta vart man kan ställa in att man får ett mejl när man har ett meddelande hos Nordnet som jag har hos Avanza men hittar inte det. Vet du även det?
Tyvärr inte…
" Kan jag få bekräftelse när order har gått till avslut?
Ja, du kan aktivera notiser i Nordnets app för orderavslut. På så sätt får du en notis direkt i din telefon, som har Nordnet app nedladdad, när ditt order gått till avslut. Vi skickar inte ut bekräftelse via e-post eller sms."
Nä, jag jobbar inte på Nordnet 
Det här med att man går ut med ett intervall för teckningskursen…min känsla är att teckningskursen ofta (alltid?) då blir den högsta möjliga. Som idag 125kr/aktie.
Ni som vet…brukar det vara så?
Det är bäst att alltid räkna med att det landar på den övre intervallen när man värderar erbjudandet. Det är inte alltid det blir så men om erbjudandet övertecknas kraftigt, som i detta fallet, är det ganska vanligt.