Håller med, det var ju därför jag slutade också. Det är ju en följd av 1%-regeln. Teckna/sälj är en typisk nivå 3-aktivitet. Egentligen nivå 2, men jag tycker att man tar en för stor risk i förhållande till portföljen innan man har en basportföjl på 150.000 kr.
Exakt, det är ju därför jag var så glad över att kunna outsourca det till @Andre_Granstrom som genuint tycker det är roligt att läsa ett prospekt om Verisure på 287 sidor och skriva en analys på ytterligare ett antal. ![]()
Tittar man på studier så är det ofta bara bra den initiala perioden, minns inte om det var 2 veckor eller två år, @Andre_Granstrom, får komplettera. Dvs. att köpa IPO och äga långsiktigt är sällan en bra idé.
Jag har kört det massor. ![]()
Framförallt tror jag att 2021 var crazy år, vet folk som gjorde mellan 50.000 och 100.000 kr på att bara köpa teckna-sälj det året. Andra år brukade jag kunna göra ca 10.000 - 30.000 kr på ett år. Nu är det ofta bättre på att lägga de timmarna på att sälja in en föreläsning eller ett samarbete på RT.
Men, 10.000 - 30.000 kr är mycket pengar för min tonåring, så vi gör det tillsammans som en pappa-dotter aktivitet. Hon är ju fortfarande sjukt pepp efter Apotea-noteringen häromåret.