Bostad - bilder (vad tror ni)

Kanske backa, se var nästa ev budgivning stannar på? Det var ju bara du och en till på slutet. Försvinner den andre så kan ju prisnivån bli klart lägre i så fall.

Förstår du är sugen men nästan ALLT kostar mer än man tror med hus.

Byter just nu panel/fönster på en 57kvm sommarstuga och tilläggsisolerar + ny luftvärmepump, markiser, dörrar. Dessutom byte panel på lite småbodar garage. (4+4+16 kvm) målat med falu rödfärg och köpt prisvärda fönster. Landar ändå på +600” ink ROT-avdrag

Relativt billiga hantverkare.

1 gillning

Ja. Mycket mögel på vinden, röta i bärande delar, dålig fasad. Den där byggnaden har nått sin tekniska livslängd för länge sedan. Jag tror du kommer att göra dig olycklig på det där projektet.

Det finns objekt man kan komma över till rätt peng pga. lite tråkigheter i protokollen men jag tror inte att det där är ett sådant - om inte läget är helt enastående då.

Mögel och röta är dessutom så hemskt tråkigt och äckligt att hålla på med.

2 gillningar

Priset gick upp 500k exakt haha. Ja ni har väldigt rätt jag blundar nog väldigt mycket nu.

Men om man besiktar huset och besiktningsman anser att det inte är allvarliga konstnader och man samtidigt prutar ner budet till ett skambud?
Sen renoverar de nödvändiga och struntar i resten. Men en sak är att liknande med finare hus med samma standard (enskilt v/a, elvärme osv) mindre Tomt (900kvm ist för 2500kvm) osv kostar 2.5-3milj.
Men ja jag förstår er.

Tackar för alla inputs. Lägger nog ner det hela så att jag slipper att tänka mer nu :joy:

Klokt sagt och bra inputs.

Pratade med en kille lokalt som jag känner lite. Han och hans son hade tittat på liknande objekt och insett att det är bättre att köpa för att riva huset och bygga ett nytt isåfall om man då har den ekonomiska förutsättningen.

1 gillning

Men då slipper man riva skiten.

Sant… Jag var väl lite naiv kanske. Trodde att det skulle gå att fixa taket och golvet själv billigt och sen inte behöva tänka på något mer utan att sen kunna bo där, men jag har nog inte insett hur illa det är kanske…
tack

Man kan väl enkelt förklara detta med att det finns en anledning huset är så billigt, för ingen vill ha det pga allt jobb som innebär med att fixa till skicket.

1 gillning

Laddar upp: IMG_7384.jpeg…
Laddar upp: IMG_7383.jpeg…
Laddar upp: IMG_7380.jpeg…
Laddar upp: IMG_7382.jpeg…
Laddar upp: IMG_7381.jpeg…

Laddade upp lite bilder iallafall så att ni kan få se lite.

Vill ju gärna bo nära jobbet för att slippa pendla. Har ju bilar som hobby och mina bilar står 2h bort hos föräldrar, så blir mycket pendlade dit varannan helg eller någon gång i månaden för att skruva. Det är väl där skon klämmer mycket få hyra garage kostar 10tusen förmodligen till båda bilarna.
Skaffar man familj i framtiden så vill man ju gärna slippa åka långt till jobbet varje dag kanske.

Jag trodde ju lite naivt att det skulle räcka att fixa de som rasat under huset, taket och något annat och sen låta resten vara för att sen spara pengar. Därefter kanske bygga ut garaget så jag får in båda bilarna där och därefter några år renovera badrum och kök kanske beroende på vad man känner för. Om man träffar någon så kanske man renoverar allt eller bygger nytt då.

Citat

Jo det är mycket riktigt förmodligen. Jag själv kan väl snickra och fixa men inte värt det om det är så pass dåligt att det är mer värt att riva objektet. Om det inte nu hade gått att bo i det som de är i några år framöver och då bo billigt och spara under tiden samtidigt som förhoppningsvis värdet stiger så man kan låna mer och bygga nytt/renovera längre fram

Aaa behövs nog någon mille för att fixa det till ok skick, utan något lyx. Då får du göra en hel del själv.