CINT börsintroduktion - vad tänker vi?

Jag hittade felet i min orderhistorik: “Priset avviker från tillåtet handelsintervall”

Det meddelandet fick både jag och frugan också strax efter klockan 9:00.
Avanza strulade lite idag

1 gillning

Verkar som att många fick tilldelning denna gång. Grattis.

Själv orkade jag varken läsa på eller teckna, då tilldelningen uteblivit de senaste gångerna jag tecknat något. Tappade hoppet lite. Men får väl komma igen nästa gång.

Jag fick också Priset avviker från tillåtet handelsintervall flera gånger när jag försökte lägga säljorder. Avanza verkade ha lite strul där i början. Såg man på omsättningen så bara sprutade det på min skärm. Gick knappt att läsa.

Jag tycker IPO är jättekul! Inga större summor, men adrenalinet flödar när jag sitter med fingret på säljknappen. Jag kanske lider av corona-uttråkning… :joy:

5 gillningar

Tror att alla som sökte fick minitilldelning på 50 aktier om man inte sökte mer än ca 500 000 kr. :slight_smile:

Mitt tips är ju att bestämma sig om man vill ha det som en liten del av sin strategi eller bestämma sig för att skippa det. Om man bestämmer sig för att köra då får man försöka se det ganska känslolöst om man får tilldelning eller inte. Det är bara ett statistik-spel. Min upplevelse är att tilldelningen just nu verkar ligga på ca 20 % vid lottning. Det är ju därför många av oss söker med många konton. :slight_smile:

1 gillning

Precis, bara ha en rutin att lite snabbare läsa på och teckna. Och från flera konton.
Tack för inspirationen.