Coinshares IPO teckna?

Ingen tilldelning på Avanza, ej fått svar från Nordnet.

Ser du tilldelningen på ditt konto, eller använde du portföljrapporttricket?

Använde portföljtricket :wink:

Hur ser det ut på Nordnet om man blivit tilldelad, pengarna dras direkt om man fått tilldelning?

Fått meddelande från Avanza idag om tilldelning, så antar att det borde komma på nordnet idag också, för er som tecknade där.

Enligt NN kundtjänst ”Hej! Eventuell tilldelning bokas ut under eftermiddagen.”

Fick avslag på Avanza Kom svar just nu (14:30) för mig på nordnet. .Fick tilldelning på nordenet!

Grattis. Fick nada de nada.

Får blicka fram mot andra aktuella IPO.

Fick inget, sökte på sju konton. Grattis till er som fick!

Skönt, då slipper jag gråta för att jag inte fått tilldelning på 5 konton!

Hur många konton har du på Nordnet respektive Avanza?

Jag har 4 konton på Avanza och 1 på Nordnet. Håller på att öppna ytterligare ett på Nordnet.

Sökte hos Avanza, fick nada.

Sökte 10 konton. Noll tilldelning. Börsen är ganska galen just nu. :man_facepalming:

2 gillningar

Sökte på 6 konton, fick tilldelning på ett Nordnetkonto.

1 gillning

Jag har tre på avanza och två på nordnet, ska också öppna ett tredje på nordnet. Men sökte både i isk och kf på två av mina avanza konton.

Vilken/vilka IPO har ni i sikte nu?

Har tecknat Fantasma. Tror att det kan bli en helt okej kortsiktig investering.

Kommer nog inte gå in i polymer. Det är ett riktigt långskott, men verkar vara ett seriöst sådant. Ett typiskt förhoppningsvis men som faktiskt har en vettig produkt. Tror att den kommer köpas billigare ett tag efter noteringen.

Pharmiva är jag inte påläst på ännu.

när ni skriver att ni söker på flera konton, menar ni att ni söker i olika banker eller enbart i olika ISK? T.ex. öppna 5 isk på avanza, kan man söka på 5 “konton” då?

Eller behöver jag söka på mitt isk på swedbank, avanza, nordnet, i min sambos isk på swedbank, avanza, nordnet, etc etc.?

Det är ofta olika personnummer / företag när vi säger att vi har fler konton. Att söka på fler konton på samma personnummer spelar i de flesta fall inte en så stor roll. I mitt fall är det t.ex. jag, Caroline, vår två barn - totalt fyra konton.

Sökte på två konton samma person-nr (avanza/nordnet) och fick tilldelning för båda.
image

1 gillning

Grattis!! :clinking_glasses:

De lär få en bra start!