Deklarera som gårdsägare

Syftet är såklart att en enskild firma ska tjäna pengar men det är inte förbjudet att göra en dålig affär. Du kan såklart ha ett underskott och kvitta detta mot inkomst av tjänst ( om de inte ändrat detta som jag frågade tidigare i tråden). Tänk på att en viss försäkringskostnad kan tillkomma om du behöver en sådan för ansvar beroende på uppdragets art. Jag hade absolut kört på personnamnet om du inte avser ha en verksamhet med eget namn, vad för typ av företaget framgår av org nr. Nils Nilsson EF är väl mest förekommande.

Är det inte fem år?

Näringsverksamheten uppkom väl på frågeställarens personnummer när hen köpte jordbruksfastigheten?

Jag är därmed inte alls säker på att det går att kvitta något underskott. Jag hade ringt Skatteverket och frågat.

Jag kan tillägga om någon mer läser tråden att i vårt fall slutade det med att vi:

1. Kontaktade en redovisningskonsult som inte riktigt kunde reda ut detta med tanke på att vi inte hade några inkomster, vilket ledde till att vi…
  2. Kontaktade Skatteverket som sa att vi skulle fylla i 0 kr och agera som att vi bor i en vanlig villa. De menade på att eftersom vi inte hade några inkomster (eller förväntade sådana) så skulle vi inte registrera utgifter på gården heller.
1 gillning