Listar några trådar nedan som kan ha intressanta svar på dina frågor.
Spontant skulle jag säga att du inte vinner något på att investera mer frekvent än månadsvis och att det inte spelar någon roll vilken dag du gör det.
Jag hittade några källor som antyder att det kan köpas/säljas mer vissa dagar men å andra sidan borde marknaden utnyttja det i så fall till dess att den obalansen försvinner.
Bäst borde vara att du gör dina köp månadsvis direkt när du fått lön.
Min månatliga överföring går några dagar före din, så inte alla.
Sätt över 5000kr extra nu på en gång så kommer du alltid ligga en månad före från och med nu
Om man har studiemedel får man inte tjäna mer än 111 000 kr per halvår.
Kan CSN börja bråka om att man tjänar för mycket om man bara överför pengar från avanza till sitt lönekonto för att man vill sätta in rubbet på lysa? Oo
Då ska de vara med i bouppteckningen över vad din far ägde vid frånfället. Kolla om de är det annars kontakta jurist och gå vidare med frågan om vad som ska göras.
Nej, dina pengar (kapital) som du har på olika konton räknas inte som “inkomst” även om du överför pengar till ditt lönekonto.
Däremot skulle det kunna påverka CSN gissar jag om du säljer aktier eller fonder med vinst, och på så sätt får en inkomst från ditt kapital.
Kan någon se vad jag köper och säljer på mitt ISK? Kan någon anställd på Avanza/skatteverket/anna myndighet för skojs skull gå in och titta på mitt ISK?
CSN bryr sig inte det minsta vad du håller på med på ditt ISK-konto. Det enda de bryr sig om är att du har en schablonintäkt, och om den skulle innebära ett problem för ditt CSN och kunna leda till reduktion skulle det betyda att du har ett sjujäkla belopp investerat (fribelopp ca 220000, schablonintäkt 3.62%, så över 6 miljoner innan schablonintäkten överskrider fribeloppet)
Du får inte ha mer än 110k i deklarerad inkomst från arbete. Du kan bara påverka det genom att arbeta. Du får sälja hur mycket fonder och aktier som du vill och överföra de till alla dina konton, det påverkar inte din deklarerade inkomst från arbete.
Lite skillnad om du använder ett aktiekonto istället för ett ISK, då kan det påverka om du säljer med vinst. Men använd ISK då det är bättre om du kör aktiefonder.
@angaudlinn kanske kan svara på denna Tradera relaterade fråga!
Finns det någon topplista för på Tradera? Brukar få kring 2-30 likes () på mina annonser, men har en som har 222 och har 1500+ tittar. Och det är inget speciellt, vad jag vet.
Eller kan Tradera dela ut likes i smyg?
Dagens i-landsproblem!
Håller mig vaken om nätterna.
Edit
Mysteriet löst, jag loggade ut och såg då att min annons ligger bland Traderas lista över utvalda varor.
Du redde ut det själv. Deras “gillningar” är ju mest till för att få upp bevakningar på minneslistan, men ja, sedan kan man sortera efter flest “likes” och hamna bland utvalda varor i vissa kategorier eller tvärtom, nå’t som nå’n på Tradera tycker verkar kul hamnar där och man får omvänd effekt.
Hej, det här är Bing. Jag kan hjälpa dig med att identifiera och söka efter bilder.
Det verkar som att du har skickat mig en bild av en elektronisk krets eller ett chip, baserat på mönstret som visas. Det kan vara en del av en dator, en telefon, eller någon annan enhet som använder elektronik. Jag har hittat några relaterade sökresultat som kan vara intressanta för dig:
@Melwa Det är ett chiffer som om du löser det visar vägen till en lokal under Karlsborgs fästning där ett hemligt ordenssällskap möts för att planera jordens undergång. Jepp.