Jag gjorde en banköverföring samma dag som jag hämtade bilen.
Banken blev lite nyfiken i efterhand, men nöjde sig med det enkla svaret att “jag köpte en bil”.
Köpte en bil förra sommaren (en lördag) för en h-lvetes massa pengar . Överföringen strulade och jag ringde banken som löste åt mig. De var inte helt glada o fixa det en lördag men bilfirman var kund i samma bank.
Fick skicka in bilder på avtalen etc. och då gick det bra.
Läs andra boxen uppe till vänster. Där står det hur många kr du får låna för varje räntenivå. Du lånar 3288 kr men du får max låna 3240 kr för att få lägsta räntan.
Du kan gå in på “mina krediter” eller nåt sånt och läsa vad du kan göra för att höja nivåerna. Jag minns inte exakt nivåer men en kan vara att ett innehav får max vara 20% av portföljen. Ditt största innehav är 56 %, det gillar inte Avanza.
Fråga: Kan en BRF byta ut en av sina hyreslägenheter mot en av medlemmarnas bostadsrätt om ingående parter är med på det? Med eventuella kontanter för att jämna ut värderings skillnader.
Skulle vilja göra en avbostadsrätterna på markplan till en uthyrbar lokal…
Jag förstår inte hur olika bolag och organisationer får ge “Riktkurser” på aktier. Att det inte faller under marknadsmanipulation förstår jag mig inte på…
Vem är “Marknaden”? Jag fattar att det är alla köp och sälj som görs men jag fattar inte hur fördelningen i marknaden är. Är det mest småsparare eller pensionsfonder eller rika investerare eller robotar som är majoriteten när vi snackar om marknaden?
Hej! Här kommer en dum fråga: Jag är en relativt oerfaren sparare som fått ihop nästan en miljon på ett ISK-konton. 60 % finns i olika indexfonder och 40 % finns i en räntefond. Är det bättre att sälja av räntefonden och stoppa pengarna på ett fasträntekonto där man ändå kan får 2-3% i ränta?