Det är din åsikt och den får du och andra driva opinion för i så fall. Men så lyder inte juridiken ens för ”Big Tech” i USA idag. Då gäller det inte heller ett svenskt, nischat forum om ekonomi.
Men även om vissa har svårt att tro det så raderar vi inte flaggade inlägg för att vi leker Stasi och har en dålig dag. Utan vi försöker tillämpa sunt förnuft för att göra det här till en dräglig gemenskap att diskutera ekonomi i.
Inte:
… I första hand! Men vi har ju valt att ha Heta Ämnen trots det som ventil och det har fungerat hyggligt tycker jag, arbetet till trots. De allra flesta inläggen i kategorin står trots allt kvar.
Jag har viss förståelse ibland för att folk tycker att vi moderatorer och de som flaggar pga tonalitet och ordval är ”lättkränkta och PK”.
Men det finns en pragmatisk aspekt av det också. Den är att du sannolikt inte övertalar en meningsmotståndare om din ståndpunkt ändå om du använder personangrepp eller förlöjliganden samt pajkastning.
Att ha ett bra diskussionsklimat handlar inte bara om kuddrum och myspys. Det handlar också om att diskussion och debatt inte ska stjäla tid och energi från läsarna. Det ska ge värde!
Sådant kan jag ofta sakna när man läser forum med ”Riktig yttrandefrihet”
som Flashback…