Diskussion kring forumet, moderatorer och moderering

Citerar mig själv från den låsta tråden:

• [Första förslaget borttaget för att undvika härdsmälta]
  • Ta inspiration från exempelvis Byggahus.se och skapa mikrobloggar där de som förfäktar exempelvis indexkramande, momentumstrategi, teknisk analys eller vad det nu månde vara kan torgföra sin syn på det hela. Då kan de hänvisa till sina teorier i respektive mikroblogg utan att behöva regurgitera sina teorier ad nauseum i varje tråd.
  • Bjud in utvalda mikrobloggare utifrån vad som rönt stort intresse eller kontrovers i det reguljära forat. Ett exempel är ju tråden om den ultimata portföljen, ett annat han som skrivit ihop någon webbtjänst för att analysera portföljer. Det finns fler.

Edit:

• En sak till - i de fall ni finner det lämpligt att skicka ett stort antal inlägg ner i minneshålet så borde det framgå med någon form av meddelande i trådens titel eller första inlägg. Typ: ”Denna tråd har censurerats”. Det är så fruktansvärt frustrerande när man lägger ned 15-20 minuter på att läsa in sig i en tråd och börjar bilda sig en uppfattning av olika debattörers respektive ståndpunkt för att sedan bara mötas av [Borttagen referens] nonchalanta ”Jag har raderat en mängd inlägg här eftersom jag ansåg att …”