Diskussion kring forumet, moderatorer och moderering

@T-bear hittade ett exempel på där få av oss faktiskt svarade på frågan: Kinafonder eller inte? - Nr 49 av T-bear

Mitt svar i tråden var lite slentrian att jag inte har en åsikt. Jag tycker inte att det var ett acceptabelt svar givet vad själva frågan var. Om jag ville kritisera TA och momentum så borde jag ha underbyggt svaret bättre. Tänk att vara den trådskaparen och få några av de svar som står där nu, inte särskilt kul, va? Diskussionen blev i och för sig rätt upplysande i sin helhet och jag tror att vi lärde oss en del, men inte det trådskaparen undrade och inte med deras kontext.

Det är svårt att alltid skriva längre utläggningar. Jag säger inte att ett marknadsviktat svar är fel i exemplet. Utgångspunkten är ändå att det är småsparare som vill ha hjälp att bli rikare, och marknadsvikt kan vara rätt svar. De kanske inte känner till att en bllig indexfond har det bästa vetenskapliga stödet. Men minimum är att vi tar avstamp i trådskaparens fråga och håller en röd tråd därifrån. Jag hoppade över flera steg.

2 gillningar