Diskussion kring forumet, moderatorer och moderering

Du har missat hela poängen som många försökt sätta ord på så många gånger. Det här är inte ditt forum, dina regler eller anpassat efter hur du vill “argumentera”. Sluta politisera allt.

2 gillningar

Nej, då. Jag har inte missat poängen. Jag tycker bara att det vore prydligt om ni var ärliga och öppna med den. I reglerna till exempel.

3 gillningar

Alla system har sina förutsättningar, fördelar och problem. Så länge RT inte modererar samtliga inlägg kommer det uppstå en slagsida i diskussioner om en part tycker man ska använda flaggningar mer än den andra.
Så är det bara. RT har självklart inte resurser att moderera allt så vi får leva med detta. Det man i så fall kan göra är att uppmärksamma moderatorerna på flaggningsmfantaster. Men de vet mig redan.
Att förarga sig över utebliven moderering på ofkaggade inlägg är inte lönt. Nivån sätts inte av vad som skrivs i oflaggade inlägg utan av hur flaggade inlägg modereras.

Detta kommer åldras dåligt.

6 gillningar

Som jag ser det så är skillnaden mellan era inlägg att Gabriel skriver om ”karriärister” generellt från sina upplevelser. Drar givetvis många över samma kam, men men. Medan din första rad i svaret är rakt på honom ”att han borde gå och träffa någon och bearbeta detta”. (Vilket brukar betyda att han behöver gå till en psykolog eller liknande)

1 gillning

Oj, det gick fort med raderingen nu märker jag. :joy:

1 gillning

Du skrev ett personangrepp. Igen. De är inte tillåtna här. Det vet du. Det står i reglerna. Sluta.

3 gillningar

Ja, jag försökte svara så vänligt och framåtlutat som möjligt. Jag tänkte på hur jag hade uppträtt i Bolmessons vardagsrum. Då hade jag nog sagt något sådant. Precis som jag skriver i inläggen så väljer jag medvetet att inte vara yvig eller kasta stereotyper på karln.

1 gillning

Nej, Aether - det var inget personangrepp. Jag rekapitulerade vad du skrev i ett annat inlägg om Karl Marx och kapitalism. Det kan aldrig vara ett personangrepp. Men vi släpper det - detta handlar ju inte om dig och mig.
( eller är det så, är det bara jag som inte fattat det? )

Det här däremot, käre Aether, är en hel litania av personangrepp emot vad skribenten kallar “högpresterare”:

[…] Det är karriärister som går all in att prestera och vara duktig […] Många går in i väggen […] omättliga behovet av bekräftelse […] låg självkänsla […] autistiska drag […] starkt bekräftelsebehov […] låg självkänsla […] Det är ju något som är lite sjukt med folk som utsätter sig extremt tungt och krävande jobb trots att man inte behöver. […] de har inget annat liv. De är ingenting utan sitt arbete. De förlorar sin makt, sitt övertag, sin stjärnstatus när de inte längre har arbetet. […] man är rädd för att förlora sig själv och sin identitet. […] rädda för att ta tag i sitt andra liv […]

Observera att jag alltså inte argumenterar för att vår vän som ondgör sig över “högpresterare” borde censureras - tvärtom! Detta borde ju brytas ut och läggas i en egen tråd - kanske under Heta ämnen. Där kunde vi ha en mustig debatt om företagares neuropsykiatriska störningar, sjukdomar, brist på annat liv, deras makt och stjärnstatus, ja, och deras rädsla för att ta tag i sina liv. Det hade jag sett fram emot!

3 gillningar

Jag har följt denna tråden ett tag. Jag delar förmodligen inte många om ens några politiska åsikter med @Jacke78. Men du verkar inte vara medveten om vad som är personangrepp eller inte.

Det du citerade är inte personangrepp. Din mening där du skrev något i stil med “…han borde söka hjälp…” är personangrepp.

8 gillningar

Nu var det inte det inlägget som Ather spann vidare på ty det raderades - men jag skall gå dig till mötes och medge att visst - det är väl att klappa någon på huvudet lite att rekommendera samtalsterapi men det får man tåla om man skriver så mustiga inlägg som den aktuella skribenten gjorde. På många andra forum hade det varit censur på en gång när man börjar kasta neuropsykiatriska diagnoser på folk. Inte på RT dock - så länge det lutar åt rätt håll så slinker det mesta igenom. :joy:

Edit: Och för att förtydliga lite - du citerar mig lite väl bryskt där. Jag skrev till skribenten (inte om honom i tredje person) att han kanske borde träffa någon och bearbeta det där - inte att han borde söka hjälp. :grinning:

2 gillningar

Ursäkta ett inte föll bort. Det jag menade att skriva var:

Skulle vilja påstå att detta bara är ett annat sätt att skriva att någon borde söka hjälp:

2 gillningar

Ja, det finns säkert möjlighet för mig att förbättra mitt lågaffektiva bemötande av sånt här. Hur skulle du själv vilja bemöta någon som utmålar en grupp du kanske kan sägas tillhöra med alla de epitet jag tidigare citerat?

Jag måste erkänna att jag har svårt att vara så mycket mer framåtlutad än jag var. :joy:

2 gillningar

Tjaa, jag besvarade ju samma ursprungsinlägg såhär (och även jag kände mig lite träffad av de målande beskrivningarna av högpresterande):

Det vart inte flaggat, men jag får ju medge att jag tyckte ditt inlägg hade mer underhållningsvärde.

2 gillningar

Då kanske det är värt att flagga och gå vidare istället om du inte klarar av att vara mer framåtlutad?

Nej, men jag vill ju bemöta vänsteristerna när jag tycker att dom har fel. Särskilt när dom skriver så där lustigt som den här karln gjorde. Sånt tycker jag är jätteskoj.

Jag håller ju inte med om de här sakerna som skribenten anför, jag tror rentav att jag vet att han har fel och eftersom det här är ett diskussionsforum så tar jag gärna en diskussion om detta. Tyvärr blir inlägg som går emot vänsteristerna här hela tiden censurerade - därav denna trivsamma diskussion som vi har nu med moderatorn Aether här i tråden. :grinning:

3 gillningar

Anser du att påpeka att någon bör gå i terapi samt insinuera en negativ stereotyp om personen i fråga är att “ta diskussion” så tror jag inte något kommer ändras framgent. Skummat denna tråden och det verkar som moderatorerna och i princip alla som inte ofta flaggas eller relativt ofta får inlägg raderade är hyfsat nöjda med moderationen.

6 gillningar

Var säkert 80-90% av medborgarna som var nöjda med yttrandefriheten i Sovjet också, det var inget som berörde dem. Så vad är din poäng?

4 gillningar

Besvara att du tillhör gruppen samtidigt som epiteten inte stämmer in på dig. Allt motbevisa påståendet som kopplar egenskaperna till gruppen.

Sen om personen återigen påstår att de som tillhör gruppen matchar ett antal specifka epitet. Ja då får man be om källor för detta påstående.

2 gillningar

Att det konstanta klagandet inte leder någon vart på grund av den anledningen.