Ditt Avanza 2025 | Hur gick det för dig?

30,37% till slut :slight_smile:

Ett ganska bra år här. Men har också haft lite tur iår.

Innehavet är till 100% placerat i enskilda aktier på Stockholmsbörsen.

1 gillning

Det gick rätt bra, en spurt på slutet som verkar vara så för alla på Avanza, härligt!

Har nästan allt i 0MX30 och ja, jag slog index, kul.

1 gillning

Har det mesta i globalindex:

1 gillning

Hade under fjolåret ca 20% räntor 5%guld och resten i globala indexfonder(nån enstaka % i enskilda aktier)

Hamnade till slut på +7.1%

Har inför 2026 endast tagit ner räntorna mot 10% och fördelat ut det på indexfonderna.

Önskar er alla ett gott 2026 så ser vi vad det har att erbjuda för spännande :slightly_smiling_face:

100% aktier slutade på + 4,57% :blush:

Ja det är väl dags att summera året. Blev väl ok trots några sisådär placeringar, tex Novo Nordisk, en aktie jag haft länge men till slut tröttnade på i år och sålde.

Nästa år blir det mer passivt investerande. Detta tack vare avsnitten med @MoaD där jag fick insikten att om en eventuell aktievinst inte gör någon skillnad på totalen, så är det inte värt energin/tiden.

Jag har lärt mig mycket av dessa guldkorn till avsnitt i år, så stort tack till @janbolmeson och @MoaD. Ska se om man lyckas komma på någon av era träffar också!

2 gillningar

Uppdaterad 2025, nu med hela året

1 gillning

10,68% + =)

Årets resultat - bara 1,3%, Avanza Auto 4. Bra eller dåligt? Jag är total lekman och inte rört någonting under året utan förlitade mig helt på Avanza. Är det inte lite dålig prestation? Bör man inte förvänta sig lite bättre resultat? Bara frågar…:grinning_face_with_smiling_eyes:

Var lite orolig runt oktober-december att det skulle bli sämre. Men min portfölj återtog en hel del dem sista veckorna. :blush:

No bad feelings men vi som körde Global och Lysa ligger lite efter :joy::joy::+1:

2 gillningar

Mycket sverige, japan lr brazilien?

Lite plus men tyvärr provade jag på kryptovaluta början på året, det drog ner lite innan jag hoppade av. Den erfarenheten hamnar på utbildningskontot :face_with_peeking_eye:

3 gillningar

Har inget kvar på Avanza då jag passade på att köpa villa igen och var tvungen att ha låg belåningsgrad eftersom min kära fru numera är studerande. Har dock behållt min allvädersportfölj på KiwiTrader:

Screenshot_20260119_202242_Samsung Internet

Fördelning lite grovt:

25% långa statsobligationer

15-20% guld (skiftat under året)

5-10% råvaror (skiftat under året)

50% aktiefonder

Man vill ju naturligtvis alltid ha mer avkastning, men känner mig ganska nöjd med tanke på hur min exponering ser ut.

Hade gärna haft volatilitet och trend/stil/carry samt hävstång i portföljen men tyvärr har inte KiwiTrader dessa ännu i sitt utbud, och jag vill hålla hela portföljen på ett och samma ställe där jag kan handla uteslutande med fraktioner.