Ser ut som du måste umgås lite mer med oss här inne på RT ![]()
.
Tydligen har du hamnat i fel gäng nu ingen!!@Ola_Morin ![]()
![]()
![]()
![]()
Ser ut som du måste umgås lite mer med oss här inne på RT ![]()
.
Tydligen har du hamnat i fel gäng nu ingen!!@Ola_Morin ![]()
![]()
![]()
![]()
Satsade på buffertsparande i år, när det blev så skakigt i våras. Hade nog sett annorlunda ut om jag bara fortsatt sätta in pengarna (i Länsförsäkringar global och spiltan) istället.
Skickar tack
tillbaka till dig @Ola_Morin och @janbolmeson - härligt att ha med alla 70 000+ med på resan!
Det är synd att de inte redovisar medianavkastningen i appen, som var 2%:
Inte lika roligt som 2024, men jag är nöjd… jag gick ju plus iallafall ![]()
. Vägrar pilla i portföljerna. Månadssparar regelbundet i indexfonder, 80/20 globalt/Sverige.
Jag föredrar att inte tänka på hur bra det hade gått om jag inte sålt bort mig i boliden efter 20%. Men jag är väl nöjd.
4,2% plus på Lysa, fördelning 75%-25%.
Jag har hälften av mitt sparande på Avanza och hälften på min storbank. Storbank 60% svenska aktier och 40% globala indexfonder. Storbankssparandet ser ut att landa på +16%. En mindre sudd på Lysa 100% aktier som gjort +3,3%.
Hos Avanza har jag länge haft majoriteten i USA-indexfond och svenska bankaktier, men sålde dessa i början av året för att istället lägga majoriteten i globala indexfonder. Det var precis innan Trump ballade ur med tullar och börserna dök. Skicka därför inte in allt direkt i nya fonder, utan köpte mig in i omgångar under nedgången och en bit in när det vände uppåt igen. Därav att utvecklingen blev lite bättre snittet. Saab har så klart gjort sitt till.
Hej! Hur mycket månadssparar du? Och vilken fördelning har du i sparandet? ![]()
3,28% och då är det 80/10/10 global/sverige/emerging
Nöjd över att sparandet hållit i sig hela tiden och inte gjort några förändringar.
Det gick jävligt bra. Bilden har stått och laddat i 10 min så skiter I den.
Jaja det blev som det blev, mix av Globalt, teknik- och räntor. Försöker för egen del ha lite räntor och oanvänd värdepapperskredit när eventuell dipp dyker upp.
Inte klart än ju. Klättrar fortfarande. Återkommer när året är slut. ![]()
![]()
Misstänker att det kommer klättra lite till de sista börsdagarna. Det som ligger utanför Avanza flyter omkring runt +119% i den ena portföljen och -46% i den andra.
Det gick bra (men hade inget på Avanza)
Nu är jag inte Jan ![]()
Men min Lysa, med 100% aktier, dvs deras Lysa bred. Har till YTD (26/12) gett +3,26%.