Ditt Avanza 2025 | Hur gick det för dig?

Ser ut som du måste umgås lite mer med oss här inne på RT :rofl::wink:.

Tydligen har du hamnat i fel gäng nu ingen!!@Ola_Morin :rofl::wink::joy::zany_face:

1 gillning

Satsade på buffertsparande i år, när det blev så skakigt i våras. Hade nog sett annorlunda ut om jag bara fortsatt sätta in pengarna (i Länsförsäkringar global och spiltan) istället.

Skickar tack :folded_hands: tillbaka till dig @Ola_Morin och @janbolmeson - härligt att ha med alla 70 000+ med på resan!

6 gillningar

Det är synd att de inte redovisar medianavkastningen i appen, som var 2%:

2 gillningar

Inte lika roligt som 2024, men jag är nöjd… jag gick ju plus iallafall :slightly_smiling_face::laughing:. Vägrar pilla i portföljerna. Månadssparar regelbundet i indexfonder, 80/20 globalt/Sverige.

2 gillningar

Jag föredrar att inte tänka på hur bra det hade gått om jag inte sålt bort mig i boliden efter 20%. Men jag är väl nöjd.

4,2% plus på Lysa, fördelning 75%-25%.

1 gillning

Jag har hälften av mitt sparande på Avanza och hälften på min storbank. Storbank 60% svenska aktier och 40% globala indexfonder. Storbankssparandet ser ut att landa på +16%. En mindre sudd på Lysa 100% aktier som gjort +3,3%.

Hos Avanza har jag länge haft majoriteten i USA-indexfond och svenska bankaktier, men sålde dessa i början av året för att istället lägga majoriteten i globala indexfonder. Det var precis innan Trump ballade ur med tullar och börserna dök. Skicka därför inte in allt direkt i nya fonder, utan köpte mig in i omgångar under nedgången och en bit in när det vände uppåt igen. Därav att utvecklingen blev lite bättre snittet. Saab har så klart gjort sitt till.

1 gillning

För en gång skull slog jag snittet, lika bra och fira då trenden nog inte lär hålls i sig :tada:

Hej! Hur mycket månadssparar du? Och vilken fördelning har du i sparandet? :thinking:

9 gillningar

3,28% och då är det 80/10/10 global/sverige/emerging
Nöjd över att sparandet hållit i sig hela tiden och inte gjort några förändringar.

Det gick jävligt bra. Bilden har stått och laddat i 10 min så skiter I den.

Jaja det blev som det blev, mix av Globalt, teknik- och räntor. Försöker för egen del ha lite räntor och oanvänd värdepapperskredit när eventuell dipp dyker upp.

1 gillning

Inte klart än ju. Klättrar fortfarande. Återkommer när året är slut. :check_mark::+1:

1 gillning

Misstänker att det kommer klättra lite till de sista börsdagarna. Det som ligger utanför Avanza flyter omkring runt +119% i den ena portföljen och -46% i den andra.

3 gillningar

Det gick bra (men hade inget på Avanza)

Ibland har man väldigt tur, och lite mer tur.

2 gillningar

Nu är jag inte Jan :joy:

Men min Lysa, med 100% aktier, dvs deras Lysa bred. Har till YTD (26/12) gett +3,26%.

2 gillningar