Ditt Avanza-år 2023

1 gillning

Det där tricket kommer väl inte hjälpa för siffran för årsavkastningen hos Avanza?

80% aktier 15% fonder 5% etf

Fokus på teknik, finans, fastighet och bitcoin

1 gillning

SBB, Intrum, Embracer, Sinch, Hexatronic. Har alla bidragit till ödmjukhet. Har varit väldigt övertygad om att nedgången i räntekänsligt varit överdriven. Realtidsdata om inflationen fanns där för alla att följa. Fick rätt tillslut. Nu verkar allt så självklart enligt förståsigpåarna.

image

2 gillningar

@Passiv och @anon19088942 hold my beer… jag har lekt alldeles för mycket i år! Utvecklingen f.ö. bara strax över medel-avanzianen så lärdom till nästa år är att vara nöjd med nuvarande innehav! :stuck_out_tongue_winking_eye: :rofl:

5 gillningar

Jag är nöjd. Största portföljen nedan.

1 gillning

Satan i gatan! Där ligger vi i lä du!! :joy::joy:

Ja, du/vi kan luta oss tillbaka och lita på våra innehav :rofl:

Lägger statiska köp och sälj varje dag 2024 bara för att kunna slå General_Index och Tankarnas omsättning enl. påfågel-/blåsfisk-metoden.

2 gillningar

Labbat runt lite med ett mindre antal indexfonder + några få aktietrades. Ska försöka undvika pilla på fonderna under kommande år…men blir nog svårt :slightly_smiling_face::woozy_face:

Vill ni gissa vem i familjen som stod för denna?

6 gillningar

Snötass :heart_eyes_cat::joy_cat:

5 gillningar

Aktieprinsessan :joy::+1::man_raising_hand:

2 gillningar

Haha, exakt… Tredje eller fjärde året i rad nu… :see_no_evil:

2 gillningar

Jag följer tydligen OMXS30…

Har kanske för mycket home bias :thinking: Eller för mycket EM.

3 gillningar

Håll dig till 100% Lysa @janbolmeson . Då är jag ändå snäll mot dig :joy::joy::two_hearts::hugs::man_raising_hand: . Snart kommer vi alla dit eller väljer Avanza Auto och Nordnet One :man_raising_hand::joy::+1:

2 gillningar

Med tanke på att flera resultat slår globalindex med råge verkar det vara förvånansvärt många här som inte följer RT:s grundläggande investeringstips och dessutom kör med marknadstiming.

2 gillningar

Vilka är de andra avanzianer som ligger snittet på 10%?! De ser inte ut finnas här? Det är bara de bästa som ställer upp här i undersökningen :joy::joy::raising_hand_man::+1:
Avanza har lite bredare statistik än de här 10-20 personer som skriter här i bloggen :joy::+1:

1 gillning

De hittar du på iskbets på Reddit. :frowning:

3 gillningar

Tur att vi har de bästa investerare här inne hos oss i alla fall :raising_hand_man::+1: .

1 gillning

Precis! Alla vi som inte lyckades få 30+ % behöver lite lossp0rn att trösta oss med. Ingen som kan offra sig och ge oss några kraftiga minusresultat? :pray:

2 gillningar