![]()
Dock ”bara” 15,2% på totalen…… ![]()

I efterhand absolut men den är så volatil så jag mår dåligt emellanåt, gått stabilt nu detta år men kollar man bakåt så:
Så nu är det dags att balansera om igen så inte denna drar iväg (eller att man förlorar allt man vunnit för den delen)
+21,28%
Jag lyckats inte fippla in bilder så fint som ni andra. ![]()
Hamnade kring 14% totalt.
Dags att avsluta året på topp och komma ihåg att både omx30 och s&p500 indikatorerna snuddar på extrem girighet nu:
Rekommenderar du fortfarande Länsförsäkringar global?
Ser att många byter ut den?
Edit: Jag gick ifrån mina rena aktier som enda investering till att bara ha ca 9% aktier kvar (på Avanza).
Väljer jag bort aktiekontot så ser det annorlunda ut:
Avanza Global och Avanza Emerging Markets är mina största innehav. 15% hävstång har varit lönsamt i år.
Roligast är att jag uppnådde milstolpen 250t kr sparat! Jag har lyckats sätta in mer under året än jag hade trott.
Allt som allt:

Lekhinkskontot:

Jag känner mig egentligen rätt nöjd, men det hade definitivt gått än lite bättre om jag bara hade skippat lekhinken, hållt det enkelt och inte krånglat till det med en mängd olika aktier och lagt det i en billig och bred indexfond istället. Där är forskningen tydlig.
Känns lagom. Tackar Investor och Apple för detta år. Det som inte syns i detta är ju att slutet på förra året var katastrofalt.
Å ena sidan försöker detta forum utbilda oss om hur man investerar, hur det funkar, hur man kan tänka.
Sen kommer trådar som denna.
Vad ger denna tråden? Om man presenterar ett utfall helt bortkopplat från den risk man tagit, vad betyder ens den siffran? En gambler som lirar på lotto kan ha bättre utfall än alla, men är ändå ingen investeringsstrategi att rekommendera.
Mer intressant vore: vad var ditt bet för året, vilken risk tog du, hur gick det?
15% plus
Jättebra. ![]()
Den här tråden är såklart helt meningslös. Det är väl bara @Arre och några få till som kommer läsa vartenda inlägg. Det är därför den ligger i Off-Topic.
Men den kan vara kul som en social yta kanske? Flera har också skrivit hur de har investerat. ![]()
Ser kusligt likt ut bitcoingrafen JohanM ![]()
Det gick bättre i år för mig, förra året låg jag under snittet.
Lite skakig resa om man ser över 3 år (alla konton):
Absolut ingenting egentligen, för alla kommer dela när det gått bra och extremt få kommer dela när det gått dåligt.
Gissar att det även finns en del Avanzianer med minus, men det krävs lite mod att visa upp det här.
Men det vore lärorikt att se. Likaså de år i framtiden när det går sämre.
Varför har du i så fall den själv? ![]()
Jag bevakar den dagligen och min risktolerans är tillräckligt hög antar jag.