Jag har också köpt en dunjacka som jag använde ett par gånger. Det var alldeles för varmt att ha på sig på bussen, tunnelbanan eller pendeltåget. Hålla på att ta av sig jackan varje gång man åker kommunalt känns inte så kul. Så det blev att jag inte använde den något mer.
Senilsnöre till glasögonen, mer i vägen än praktiskt. Sen gick de sönder. ![]()
Rullskridskor/inlines på den tiden det var populärt - så jäkla tråkigt.
Telemarkskidor - varför åka med lös häl?
Klassiska skidor - orka jobba med fästvalla igen.
Mountainbike - trögtrampad och obekväm vardagscykel.
Pulsklocka - visade ungefär samma resultat varje pass.
Bilbana till ungarna när dom var små - kul i två minuter, tyckte dom
Roddbåt - använd tre gånger på tio år
Mina mekaniska klockor - använder min G-Shock för den är så praktisk
Utrustning för att handladda ammunition - kräver gott om tid och lugn och ro
Fjällräven Expedition dunjacka - det var som om airbagen löst ut när man satte sig i bilen
Jag har länge varit sugen på en slowcooker. Är det inte smidigt att kunna förprogrammera? Har du provat att göra Yoghurt med den?
Mina tre senaste vinterjackor har fyndats på Blocket/Tradera, sålda av personer söderöver som använt sina jackor max en handful gånger. Den enes död… ![]()
Mitt sämsta inköp var antingen en cross till ett labilt ex, eller ett akvarium, med möbel och allt, som blev övergött första gången vi var borta några dagar och aldrig blev bra igen. ![]()
![]()
Jag har köpt en Louis Vuitton ryggsäck för 14:000 begagnad när jag egentligen kan ha vilken ryggsäck som helst. Sen jag blev miljonär för 4 år sedan så har jag fått ett öga till lyxväskor.
Har sedan tidigare 2 Chanel och 1 Louis Vuitton väska.
Min sämsta affär måste varit min bostadsrätt jag hade 2018-2023. Absolut ingen avkastning på en relativt stor kontantinsats i ett av landets storstadsområden. Gick mer plus på bilen som jag hade ungefär samma tidsperiod (ej inflationsjusterat)
Ta med dun/vinterjackan ut i naturen, när den hålt en vid liv tycker man väldigt mycket om den.
Det vet bara du. Men eftersom människohandel inte är lagligt skulle jag ligga lågt med din relationshistorik. ![]()
För egen del: Weekend på påtvingat trevlig b’n’b för att “vi behöver det”. Nej, det “behövde” vi inte. Möjligen köpte det insikter. ![]()
Kändes som en abonnemangstjänst med tanke på månatliga kostnader ![]()
Vi har schemalagt dammsugningen till tider när ingen är hemma. Olika scheman/rum olika dagar. Behöver ju inte köra hela lägenheten varje dag. Hallen dammsugs dock varje vardag.
Alternativt att vi startar robotdammsugaren manuellt när vi är på väg ut.
Som du skriver är det ju bara störande att den väsnas runt när vi är hemma.
På grund av postcovid köpte jag en fin jättebra elcykel 2021. Den kostade runt 10 000. Har använt den tre gånger vilket då blir 3300 kr/åktur.
Problemet är att jag inte vågar cykla eftersom jag är så skör att jag slår mig fördärvad om jag ramlar.
Jag rekommenderar verkligen en riskokare. Min är importerad från Thailand (kompisen som är därifrån fixade det när hon var hemma) har haft den i 12 år nu och den används ett par gånger i veckan. Kostade ca 1200 kr inkl transport till Sverige men värt varenda öre. Den funkar till allt ris, har en ånginsats för sticky rice och det ska tom gå att baka i den (vilket jag ej har provat)
Den och woken samt mina Globalknivar är nog det som används mest
Sälja och investera vinsten låter som det bästa beslutet. Den kan ju knappast vara sliten efter tre rundor.
Vid en ålderskris köpte jag en motorcykel för alldeles för mycket pengar som jag körde ett par gånger och som sedan samlade damm i garaget under några år.
Helt meningslöst inköp som bara skapade massa runtomkringkostnader - utrustning, kläder, försäkring etc…
Lådan med Tupperwareprodukter som står på vinden. Alltså ärligt, vem behöver “fruktbehållare” i form av äpple,päron, plommon mm? En speciell form för att marinera? Vissa av burkarna är jättebra och används, tex lökhackaren men vissa förstår jag ej att jag har köpt:face_with_peeking_eye:
Inte ens på market place eller loppis har jag lyckats bli av med de:rofl:
Blir ju lite internnördigt, men rea-impulsköpta audio-plugins, gärna när jag hade lite tråkigt på jobbet, ligger bra till. Upptäcks sen när jag köper en plug jag faktiskt vill ha, går in i licenshanteraren, och licenshanteraren säger “du har tre oinstallerade produkter”. Vadå tre? Jaha, den nya plus de två jag impulsköpte för ett halvår sedan och hade glömt innan jag kom hem…
Har hört från vänner som är gamers att “impulsköpa spel på Steam som man sen inser att man redan hade” också är en relaterad höjdare.
Nu låter du som en viss belgisk invånare vi båda känner till… ![]()
Jag har f ö otaliga gånger råkat handla skivor jag redan har, men det är ju sällan jättesummor. Dock sjukt onödiga. Tur att det går att sälja vidare.
Haha, ja det har iaf hänt med spel en redan har i någon annan av de dussintals spelklienterna som finns idag
Men bara över lag att köpa spel på Steam-REA är väl mitt kryptonit. Eller åtminstone har varit. Finns flera spel som aldrig spelats ![]()
Sedan har jag mitt VR-headset Oculus Quest 2 som inte fått så mycket användning, men som jag gärna skulle använda mer om jag fick tummen ur och drog en permanent koppling från datamonstret på kontoret till vardagsrummet.
Det är ju värdelöst att spela på headsetet standalone eller köra trådlöst ![]()
Köpte en Raspberry Pi för 800 spänn då jag tyckte att jag skulle lära mig programmering och bygga lite IoT saker.
Kom fram till att jag var helt oduglig på att lära mig programmering så den samlar damm och påminner mig ibland att jag inte är så tekniskt lagd.