Vi har vanliga tupperwareburkar från 90-talet som fortfarande används för att frysa in eller bara stoppa undan matrester i kylen.
Trots hundratals (kanske tusen) vändor i kyl/frys och diskmaskin är de fortfarande funktionella.
Ja bor i Landskrona så inte så många dagar under 0 grader. Och andra sidan, för de dagar det är under 0 så har jag en jacka för resten av livet för det ![]()
En crockpot express är ett av mina bästa kökskköp (& barnen har varsin) - funktion för både slowcook & tryckkokning/ris samt lite bryning, timer & värmehållning.
Sjukt bra att kunna lägga i allt & sen är maten klar på kvällen när man kommer hem. Och tomatsåserna man kan göra är fantastiska.
… och köttbullar i slowcookern är också SÅ bra
Googla specifikt recept och/el köp kokbok för man behöver krydda lite mer/annorlunda & det går mindre vatten.
Sämsta köp är nog ett krus för att syra grönsaker. Blir ju både gott & nyttigt - men jag använde det inte en enda gång!!
Popcorn maker i silikon för micron. Använd en gång. Blir mycket bättre att poppa i aluminiumkastrull på spisen.
Vad skulle du få för ryggsäcken om du sålde den idag?
Har lärt mig med tiden att om man åker bil/buss och är bara ute typ 5-10 minuter. Syntet jacka.
Ska du vara ute längre eller går hem till någon då jackan åker av så fort man är inne. Dunjacka
Riskokare är ju guld värd och billig! Enda köksprylen jag använder mer än en gång per vecka.
Nä aldrig testat gör yogurt i den eller aldrig ens tänkt tanken att man kan göra det nu blir det att plocka fram den igen tack för tipset
!
Jo men den är ju faktiskt himla bra och smidig speciellt om man ej vill “vakta” över köket hela dagen bara att ladda på med ingredienser och dra iväg och göra något roligt och så har man maten färdig när man kommer hem ![]()
Fan ska nog ta o börja använda den igen måste hitta några bra recept bara ![]()
Får se om några veckor kansle den kommer ner från listan av dåligs köp får se hur yogurten blir också ![]()
Vårt hus.
Köpte på toppen efter pandemin så det var dyrt som fan och har fallit ordentligt i värde
Fel ort för jag vill flytta närmare släkten
Jag är inte händig eller intresserad av husrelaterat
Behövs iaf inte renoveras
Happy to be of service ![]()
Lustigt det här, tycker precis tvärtom, blir precis lika bra som i kastrull.
Används säkert 3-4 gånger i veckan.
Ett av mina bästa köp.
Borde va lätt att sälja?
Jag sålde min Pi 2B för 150:- på några dagar. Kunde säkert begärt mer för den.
Jag antar jag skulle kunna sälja den för samma pris för jag har precis köpt den för det priset ![]()
Skulle då mer klassa detta som en sunt/vettigt inköp, sålänge ryggsäcken ger dig glädje🤗
Jag noterar att köksutrustning står högt på listan över onödiga inköp
Det är åtminstone i köket som jag själv har flest prylar som aldrig används…
Tack för mig att må bättre! ![]()
Spelade hyr-paintball en gång. Skitkul. Kompisgänget bestämde sig för att köra igång på regelbunden basis. Kittade upp med full mundering, trimmat gevär, kolfibertank och lådvis med ammo. Säkert 15 papp. Vi spelade en gång och skiten blev liggande tills jag sålde grejerna för kaffepengar.
Köpte en bakmaskin(?) för 5000kr till min sambo för 6 år sedan. Vi har inte unboxat den.
Fortsätter vara skeptisk. Har ätit riskokarris. Det smakar som riset jag gör hemma i kastrullen.
Gör även popcorn i samma kastrull, så ingen popcorn maker här heller.
Om man ska vara riktigt ärlig så är det nog tv spel. Även om de är roliga att spel så är det sällan man spelar om dom eftersom det kommer nya hela tiden som man också vill spela
Träningscykel. Hänger mest tvätt på den. Dyr tvättlina.