Rolex-klockan, köpte för 60 papp för sex år sedan, idag värderad närmare 150 tusen.
Surfar och skriver detta från en Dell från 2014. Det är dessutom en kasserad jobbdator, så den kostade gratis. Jag spärrar alla uppdateringar och gör dem sedan ungefär på årsbasis. Mobil lär bli samma variant en dag när jag inte får genom jobbet längre.
Teknik ska vara gammal, lukta damm och inbrända kondensatorer, då är det mysigare.
Men varför? Det är ju att be om säkerhetsproblem.
Min stationära dator är från 2011, grafikkort och SSD är uppgraderade. Den kör Win 10 och får så klart de uppdateringar som kommer.
Njae, mest för att de tenderar att strula med trepartsmjukvara och jag tycker dessa kommer oftare och oftare och tar längre och längre tid. Det har hänt flera gånger att uppdateringen fastnat i en loop som kräver systemåterställning. Därefter kan man uppdatera manuellt. Därför.
Kaffemaskin, nypris ~20k, köpt via refurb ~12k. Närande tillgång?
Intressant fråga som gav mig lite att reflektera över. Idag: Cykel 7000, cykelförrådet 50000, funktionsjacka 4000, Macbook 30000
En av mina kameror (en av många ) som jag köpte för några år sen på rea för 3800kr. 24mp aps-c sensor. En instegsmodell, men med sjukt bra sensor för pengarna. Bra bildkvalite kostar inte så mycket längre och kamerahusen behöver inte heller vara groteskt stora heller. Sååå skönt.
Kan det vara en A6000 ?
Haha, nej, en Fujifilm X-T100 Finfina raw-filer från den
Min MacBook Pro 13 med Touch Bar kostade cirka 14 000 kr
Det kanske inte är en “pryl-pryl”, men min enskilt dyraste ägodel är nog min förlovningsring (14k). Den använder jag varje dag Därefter mobiltelefon, tror den kostade 10k ny.
Min flickvän
Sängen eller datorn de kostade nog ung lika mycket.
Sängen (30 000 kr?), därefter min laptop (18 000) följt av min klocka (Apple Watch, 10 000 kr).
Är hon en pryl?
Du kanske vill lägga ett bud på “prylen”
Sängen. Tror den kostade 33 tkr…tyckte jag för fem årsedan var ofantlig mkt pengar. Nu i efterhand är det ju skönare att sova hemma än på finare hotell…så antar jag är rätt nöjd med den.
Jag hoppas att det var ett skämtförsök. Utan smiley låter det mest testosteronflabbigt alternativt relationsdeppigt.
Jaja, jag cirkulerar.
Även dåliga skämt är skämt.
Ett skämt skämt.