Dyraste prylen du använt idag?

Tagit bort privat information.

3 gillningar

Min MacBook från jobbet samt min smart trainer till cykeln, Tacx Neo 2 tillsammans med Zwift. Helt perfekt vintertid, håller kropp och knopp i form!

2 gillningar

Min Rolex Datejust som jag bär varje dag med glädje.

Pris vid införskaffandet: 60k
Pris idag sisådär 4år senare, ca 85K

Mvh, Johan

2 gillningar

Förutom då det uppenbara typ vitvaror, värmepump, bil etc så vet jag inte riktigt. Min Kinnarps 9000 är ju dyr i nypris men jag hittade den gratis, min tv för 9k kanske? Mio säng för 10k just nu?

Köper inte så dyra prylar, tycker inte det är värt det. Lägger hellre pengar på mat, resor etc.

1 gillning

Har inte så mycket dyra prylar faktiskt, det dyraste jag använder varje dag är nog min säng som gick loss på dryga 60k, fruktansvärt mycket pengar tyckte jag när jag köpte den men den var helt enkelt bäst av alla vi testade och när jag slog ut det på förväntad livsläng så blir det inte så farligt.

2 gillningar
  1. Min nya elcykel
  2. Min dator
  3. Kanske kyl & frys? De är rätt så nya också.
1 gillning

Har inte så mycket dyra prylar men den jag använder i stort sett varje dag är min iMac 27 med retina 5k-skärn, plus en extra 5k-skärm för dubbla skärmar. Köpt hösten 2019 med extra mycket RAM och SSD. Allt kostade c:a 45k.

Förstår inte riktigt trenden med svindyra sängar. Jag sover på en Ikeasäng som är c:a 25 år gammal, standard sängbotten medelfast. Har bytt bäddmadrass ett par gånger under tidsperioden men i övrigt är den perfekt att sova på. Skulle aldrig lägga mer pengar för en säng, pengar i sjön som jag ser det. Skulle jag av oförklarlig anledning behöva köpa ny säng senare så blir det nog en vanlig Ikeasäng igen, aldrig i h:vete en säng för 50k eller liknande. Vad kan en ny dubbelsäng på Ikea med resårbotten kosta, 10-15k max. Obegripligt att lägga mer än så…

5 gillningar

Stereoanläggning ca. 38.000kr

Bluesound Powernode II - streamer&förstärkare
Ett par Bowers & Wilkins 706 högtalare
Dali E-9 - sub

B&W-högtalarna på 21.000kr har varit värda varenda krona. Dali-subben kunde man levat utan.

Det är priset för daglig gåshud :slightly_smiling_face:

7 gillningar

Nice! En bra ljudanläggning är värd mer än pengarna man lagt ut på den i min mening.

4 gillningar

Hifiböjelser finnes här också, men delarna är så pass gamla att de inte riktigt är jämförbart med priserna idag. Min Rega Planar 3 är väl den som behållt värdet bäst.

fritt efter klassisk valaffisch: Gåshud kräfva vinylljud

3 gillningar

Mina elektrostathögtalare.

2 gillningar

Nu har jag inte en dyr säng, men kan då fråga varför man lägger ner 45.000 kr på en dator?? För att kolla mailen?? Skulle aldrig lägga ner dom pengarna på en dator när man kan köpa en på netonet för några tusen lappar…

Skämt å sido så har alla någe man tycker de är värt å lägga pengar på å inte…

Själv köpte jag en hörnskinnsoffa på 80-talet för 32.900 kr å då var den nersatt flera tusen… Många bekanta tyckte man va dum å inte köpte en hyfsad bil istället… Hade mer behov av en skön soffa som man kunde sitta i varje kväll istället för en bil som ändå skulle stå flera dar i rad…

Me andra ord har alla olika prioriteringar…

9 gillningar

Med tanke på att det enda jag gjort idag är vaknat, duschat och åkt till jobbet så blir det väldigt få privata saker jag använt. Det är sängen, duschkabinen, eltandborsten, kylskåpet och mina kläder. Där är det nog jämt mellan säng och duschkabin. Vi har väldigt få saker med inköpspris över 10000kr. Det enda jag kommer på är säng, duschkabin och systemkamera.

2 gillningar

Haha, jag tänkte lite samma sak idag… och jag har inte ens en duschkabin att slänga in i valet. Sängen vinner säkert. En Ikeamodell under 10k. :sweat_smile:

1 gillning

Väldigt få dyra prylar i hemmet. Köpte ett elpiano (lågpris) förra hösten för 6000kr som jag använde nyss. Värt vartenda krona dock!

1 gillning

Köpte ny säng i mallandagsrean, 50%. Kostade fortfarande 35tkr. Motiverar den lätt genom att jag idag slipper den malande smärtan jag hade i min ena axel tidigare, törs säga att jag köpt mig 10% ytterligare fokus för att jag slipper tänka på smärtan!

1 gillning

Bra att det är värt det. Jag tillhör de (som enligt min särbo) somnar innan de lagt huvudet på kudden. Sex timmar senare vaknar jag utan klocka, så jag är väl lyckligt lottad när det kommer till nattsömn (bara det är mörkt nog).

1 gillning

Det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet dårå!

12 gillningar

Jag fick provsitta i en haubits när jag var barn. Räknas det? :thinking:

Till dagens priser säger jag en laminofotölj. Vi köpte den för ganska många år sedan och ville ha en till likadan nu och insåg att priset nästan dubblats till 20’… Annars säng, TV och soffa.

1 gillning