Dyrt och komplicerat är alltid bättre

Ställ mig på Anja Perssons tävlingsskidor och jag lär knappt ta mig upp i liften. Ställ mig på vettiga nybörjarskidor så kanske jag både tar mig upp och sen ner i barnbacken i alla fall :wink:

Dvs det som är bäst (dyrast mest komplicerat) för en kanske inte alls är bäst/lämpligt för någon annan.

5 gillningar

Dennis är väl korv man steker medan bullens kokas. Jag tycker dock sibyllas kokorvar är betydligt bättre än bullens. Väl värt några extra kronor :slight_smile:

1 gillning

Där ser man! Det låter lite mer rimligt. För egen del var kokta Denniskorvar det som serverades när det vankades korv är jag rädd. Numera hade det väl klassats som barnmisshandel. Verkligen noll smak.

Men vad gäller grillkorv så är det ju samma där som du säger. Dyrare är ofta värt det. Vi har turen att ha en köttbutik runt hörnet där de säljer sina egentillverkade korvar. Typ 15 sorter, alltifrån Chorizo till Ghostpepperkorvar. Går inte att jämföra med grillkorv från ICA.

5 gillningar

Samma här, köper från lokal producent. Betydligt dyrare men ack så gott!

Dennis och Bullens kommer inte in över tröskeln i mitt hem. Nån måtta får det vara :wink:

1 gillning

Premiummat kan vara värt det. Jämför icas vanliga julskinka med deras premium. Eller basic gravad lax jämfört med den dyrare. Iof är smaken delad och vissa kanske föredrar ett ben eller fjäll här och där.

Garant hade bra prinskorvar förr iaf. Kanske även nu? :slight_smile:

Jag läste en gång boken Born to Run och blev helt såld på att springa i sandaler, så det har jag gjort. Från 10km upp till 180km, straight up sandaler utan pronationsstöd/dämpning/något annat jox. Vann tom några av loppen. Fördelen med sandaler: billiga Tack vare många mil innan något av betydelse går så pass sönder att de inte går att använda. Nackdelen: det går faktiskt ännu snabbare att springa i bra skor, om farten har någon betydelse för löparen.

1 gillning

Barfota vs barfotaskor.

Springer man spritt språngande naken blir det både billigt och minimal vikt och luftmotSTÅND

Har man tur blir man dessutom omhändertagen av en man i uniform :face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Jag kastar in en till: ketogen kost för uthållighetsidrottare! Körde lchf under flera år och keto under en period. När man väl får snurr på det så är det extremt simpelt, då behovet av regelbunden energitillförsel minskar drastiskt. Sen om det är mer eller mindre komplext, än trad blandkost låter jag vara osagt, då det är ett j***la gissel att få till kosten när man är på språng/bortbjuden/andra sociala sammanhang.

Men åter igen, är det hög fart man är ute efter så är keto kanske inte den rätta vägen att vandra.

1 gillning

Ja det vore ju jättehemskt :innocent: “Oj här åker visst handklovarna på!”, är man riktigt olydig kanske batongen åker fram :rofl: :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

EDIT: Jag vill bara förklara att det här är då FOTEN till skärmen. Vi pratar inte om skärmen. Det här borde få alla som ser det att direkt aldrig mer köpa en apple-produktn någonsin. Det är en bit aluminium med en magnet på sig för 12500kr.

2 gillningar

I Nederländerna cyklar man i regel utan hjälm, så man kan jämföra

1 gillning

Nej, det här är en anledning (av många) till att jag aldrig köpt en Apple-produkt och aldrig heller kommer att göra det. Skulle inte ens ta emot en produkt om den så vore gratis.

1 gillning

Jag vet inte hur det ser ut i Nederländerna i trafiken, mer eller mindre hetsig etc.

Nej, naturligtvis. De har fler cykelbanor och anpassade regler, så det är äpplen och päron. Det intressanta är att de inte verkar ha högre andel svåra skador, vilket betyder att det åtminstone går att göra annorlunda än att ha hjälm (och få ett lika bra resultat).

2 gillningar

Jag har varit ganska inbiten hifi/hemmabio kille i snart 40år nu och det är ganska intressant att följa utväxlingen och se hur priserna dragit iväg nått galet.
Man behöver inte backa många år för att högtalare runt miljonen va rätt ovanliga. . nu finns det ett hyffsat antal i 10M klassen..
Wilsons senaste är väl urtypen på “komplicerat”
sen kostar det “bara” $120 000 extra att få dom finare perl färgerna

2 gillningar

Sen kan man överkomplicera i oändlighet denna strömkabel kostar 500 000:- för 2m . .o det är inte ens den dyraste på marknaden

5 gillningar

Kan man bara tänka dig skaffa saker lite senare blir effekten ganska självreglerande. Kommer någon på en teknik som är överlägsen den befintliga, säg exempelvis bildäck som håller 100 000 mil kommer dessa kosta skjortan till en början men snabbt sprider sig tekniken och var man kan äga dem. Personligen tycker jag det är fantastiskt!

2 gillningar