Precis. Jag har aldrig tagit “semester” i hela mitt liv.
Behöver ett barn ta “semester” ifrån att leka varje dag?
Känslan i magen när du får detta meddelande, på ett konto som har upp till 750 000kr i kredit på.
Som tur är tycks de räknat fel, för det var ingen nedgång på kontot alls. Men eftersvettningarna tog några minuter på sig innan de slutade… ![]()
sluta skryt!
Det var 0kr före, det var 0kr efter, och det var skatten som drogs från krediten. Inget att skryta med ![]()
Min egen uppfattning är att ”memes” oftast är något underfundigt eller humoristiskt. Jag gissar att det är därför dessa trådar har slagits ihop.

Yes, man kan ju se på memes som kulturellt DNA och lite med glimten i ögat. ![]()
En fysiker, en kemist och en nationalekonom fann sig förlista på en öde ö. De hade dock en konserv med sig.
De tre hade dock ingen konservöppnare och funderade på hur de skulle få upp konserven.
“Jag vet! Vi klättrar upp i en palm och släpper ned konserven! Gravitationen kommer få konserven att falla nedåt och slås upp när den slår i marken” sade fysikern.
“Nej nej, vi gör upp en eld, lägger konserven i elden och när innehållet värms upp och expanderar så kommer konserven att öppnas!” sade kemisten.
“Ni har båda två fel” sade nationalekonomen. “Anta att vi har en konservöppnare…”
![]()
@janbolmeson går nog inte på vanligt gym utan med jetsetet, vickan etc. ![]()
I den här tråden ska vi skratta. Inte beklaga oss över moderering och flaggning. Det görs bäst i Diskussion kring forumet, moderatorer och moderering
Jag och andra medlemmar vill skratta när vi går in i tråden… Inte hantera spam ![]()
Det här är GULD!
Börsen upp en årsavkastning redan. Kan man tajma marknaden & sälja av allt nu ![]()
Vi moderatorer har redan uppmanat er att kolla över vad ni postar här.
Allting skall vara relaterat till ekonomi. Saknas den kopplingen försvinner det. Det är en bonus om det dessutom får många att skratta.
För mig har skatt med ekonomi att göra.