Sådär har mina dagar också varit… men idag ligger jag på 5,2kW totalt och 1,1kW i stunden.
Det är riktigt bra för den här årstiden tycker jag.
Vi har snittat 1,2 kWh/dag. Då har november ändå bjudit på mycket sol.
Det beror ju iofs på anläggningens storlek. Här i Skåne har det varit ett kompakt grått molntäcke i en vecka ungefär.
Hej @Anhil jag bor i samma område SE2 som dig, och är nu inne i skedet att det är dags att byta leverantör av el. Har de senaste 2-3 åren haft turen att jag alltid lyckats sniffa fram ett avtal som ger rabatt på spotpris (alltså efter all påslag, certifikat etc är inräknat) så jag har varit en kostnad för elbolaget.
Nu verkar så inte vara fallet, utan det bästa jag hittar ger ett pris på spotpris+1,11 öre. Så, min fråga blir, hur har det gått för dig med timpris? Jag lutar åt timpris hos Tibber, men vet inte om det är värt det jämfört med att betala spotpris (månadssnitt) + 1,11 öre.
Jag har goda möjligheter till att förbruka el när det är billigt. Elbil, diskmaskin, snart tvättmaskinen när den hamnar i källaren, bergvärmepump.
Är väl egentligen mest elbil och uppvärmning som ger ngn större effekt på priset om man kan flytta det till natten.
Disk drar ju inga enorma mängder direkt och är diskmaskinen full så vill man väl ha den diskad så man inte står utan tallrikar 
Spara kr i all ära men kan lätt bli för mycket bök om man ska ha det kallt hemma, stå utan tallrikar etc.
Utan att ha gjort någon djupare uträkning än sammanställning som greenly ger i appen så hade nog inte timpris lönat sig utan elbilen.
Inom 4(?) år kommer alla elmätare vara utbytta till nya smartare varianter som kan mäta per timme.
Mycket möjligt att vi på sikt går över till att alla får betala per timme.
Låter rimligt.
Dock lär väl iofs elbolag fortsätta erbjuda fast för dom som vill ha tryggheten mot förmodligen högre totalkostnad som att binda sitt bolån…
Självklart, så länge det finns pengar att tjäna så kommer elbolagen erbjuda folk att binda priset 
Jag har haft timpris några månader. Första månaden sparade jag några tiotals ören jämfört med månadspriset, men sedan har jag inte hunnit kolla. Skulle gissa att jag sparade lite även senare.
Nu har jag slagit av värmepumpens anpassning till timspriser eftersom solcellerna producerar så mycket dagtid att det nog är bästa att försöka nyttja den elen.
Tiotals ören/kWh, ska det vara.
Skaffade tibber men har ännu inte fått elmätaren bytt till timpris. Vet någon av er vad som gäller och hur det fungerar nu?
Rätt säker på att du har “vanligt” rörligt pris till du kan gå över på timmätning.
Jag frågade tibber när jag bytte till dem, men timmätningen kom igång mer eller mindre direkt, så sparade inte deras svar…
Tack!!! Jag skulle gissat på att det fungerade så. Känns lite surt när man har laddat för att börja flytta förbrukning till billiga timmar. Elnätsbolaget har inte planerat byte i mitt område ännu pga. halvledarbrist. Segt…
Men den som väntar på nåt gott 
133,54 kr kWh landade priset på. Inkl elcertifikat exkl moms
Öre/kwh hoppas jag! 
Haha! Ja! Såklart. Tack!