Jag köper bara mat och kaffe – resten sparar jag. Jag har inga lån.
Det är så jag lever."
Släng gärna ett öga på inlägget innan du skriver. Väldigt svårt att förstå vad du vill ha sagt och fråga. Jag gör följande antagande:
“Jag använder inte mina pengar till att köpa nya saker eller för att resa. Jag bara sparar dem. Jag har för mycket pengar. Jag är nöjd med det jag har.
Vad ska jag göra? Finns det fler som jag?”
jag poblem med skriva så förlåt inte alla kan läsa mitt inlägger
Att ge till andra ger lycka till en själv. om jag inte visste vad jag skulle göra av mina pengar att jag börjat ge andra. Exempelvis sponsra någon familj som är ekonomiskt utsatt. Ge till en organisation som hjälper andra mm
Jag tror visst att du använder pengar. Mat, bostad, el, transport…
Men om du inte känner behov av så mycket konsumtion utöver det basala, så är det väl bara bra! För din plånbok och för planeten. Grattis till ett gott liv ![]()
![]()
Sant jag köpt. Mat. 2000kr. För hel månden
Sen bland. Nån läsk. Cigg.
Å jag räknar för 10.000kr ca
Är du missnöjd med hur du har det nu? Jag förstår inte problemet.
Glöm inte att det är de små utgifterna som gör folk rika.
Kör som du skriver och förändra sig inte.
nej jag undara finns fler folk
sant för tre månder fick jag räknig 9000 kr el bolag
Nya saker måste man ju köpa så fort dom gamla går sönder om man inte vill försämra sin livskvalite hela tiden. Resor kan göras billigt, mat kan köpas billigare osv. Finns många saker att spara in på men det viktigaste är att leva ekonomiskt medvetet och smart. Det som ger en lycka i livet ska man inte spara in allför mycket på. Vi lever ju ändå bara en gång tror jag. Sen finns det ju smart konsumption också som att underhålla sitt hus/lägenhet så att priset inte sjunker.
Ja, de flesta låginkomsttagare.
min lycka var hem å glo på youtubbe datan är minst 7 år gamla mobil kost 1200 kr mat kostan 2000 kr i månder jag gilla inte resa
Ja det finns fler. De flesta jobbar inte aktivt med investeringar.
Mitt råd skulle vara att om du inte redan gjorts så fundera på varför du gör som du gör. Är det för att du faktiskt tycker om det eller drivs dina beteenden av rädslor.
Sen bör du verkligen spendera lite av dina pengar på att lära dig skriva bättre.
Jag nöjd det jag gör på dagar
Detta är det viktigaste. Trivs du så är ju det rätt. Vad andra gör med sina pengar kvittar. ![]()
Att han behöver lägga pengar på att lära sig skriva bättre ligger endast i din värdering, det finns människor med dyslexi och jag tror det är svårt att lära bort bara sådär med en kurs.
Dessutom kan din kommentar/förslag slå väldigt hårt och kännas nervärderande så tänk ett varv till innan du skickar svar till någon är mitt tips!
Jag håller med dig, det är bra att tänka till ett varv extra när man skriver något istället för att utan eftertanke agera på en känsla.
I den andan; medans det så klart känns bra för dig att säga, på vilket sätt är det endast en värdering och inte objektivt sant att kommunikation försvåras av alltför bristfällig kunskap i språket?
Att du därefter utan bakgrund antyder diagnoser som dyslexi och att man därför inte kan lära sig att skriva tydligt kanske känns rätt men även detta är problematiskt.
Kanske hade det även varit bättre att låta bli lockelsen att ignorera att mitt huvudbudskap var att huruvida personen själv är nöjd betyder mest, snarare än att välja ut en mindre del ur sin kontext och bete sig som att den var det enda som skrevs. Poängen du ville göra blev så klart tydligare så här.
Med tanke på svårigheter att uttrycka sig i skrift, så finns det idag rätt fantastiska tekniska hjälpmedel. Både inläsning från tal till text, uppläsning av text och appar där man kan finslipa språkkunskap.
Så att man kan lägga pengar på att förbättra sin förmåga att göra sig bättre skriftligen förstådd är inte helt fel.
Har själv svårt att läsa långa flytande texter i till exempel böcker och artiklar, så jag tar hjälp av de verktyg som finns. Vilket hjälper massor.
Det låter rätt bekymmersfritt. Pengar som kommer in måste inte spenderas.
Just nu känner jag mig rätt nöjd faktiskt. Visst skulle jag kunna köpa ett nytt sikte för 50 tusen. Men med den lilla jakt som blir är det ett onödigt köp.
Jag skulle kunna köpa den bil jag vill ha. Men så lite som vi kör duger en enkel bil.
Spara är väldigt enkelt.
Nej det är inget fel att spara. Rätt va det är går TVn sönder då har du pengar till en ny.
Du kanske ska unna dig en fin kaffemaskin?
Vill du mot all förmodan inte köpa något kan du skänka en slant. En mindre förening eller klubb kan behöva stöttning.