Okej! Av ren tristess och övermod blev jag inspirerad av pellepEnnans strategitråd.
Tänker att jag postar lite hur det går för mig och hur jag tänker köra.
Hade en lekhink med 6 fonder jag valt slentrianmässigt sedan innan men sålde av alla dessa nu. Pengarna på kontot 16 mars…
Detta känner jag är den stora nackdelen. Tar tid att byta fonder…
Min strategi:
1-2 gånger i månaden kommer jag kika i avanzas totala fondlista och kika på vilka 3-4 fonder som gått bäst senaste månaden och senaste 3 månaderna.
Tänker att jag kikar lite på vilka som är med på båda listorna och även kollar lite snabbt vilka som har finast grafer. Väljer då ut 3-4 månader som gått bäst senaste månaden och de ska även gått bra senaste 3 månaderna.
Tanken är att strategin ska vara enkel, vilket den är…
Sen förstår jag att det går emot den allmänna uppfattningen om hur man ska spara, lugn, majoriteten av mitt sparande är på lysa, detta är min lekhink som jag nu fixar en strategi för, innan har jag bara lekt för lekande skull i lekhinken så jag är taggad för att faktiskt testa en “strategi” och vara lite mer aktiv då jag varit väldigt passiv senaste åren.
Tänker väl att jag uppdaterar lite då och då och tar gärna input från er som håller på med momentum.
Dock orkar jag inte göra det så mycket krångligare utan det ska vara enkelt