Något som kan vara värt att kika på är “Earnings disclosure” som visar hur mycket de amerikanska säljarna i nätverket tjänar:
https://www.enagic.com/en/distributors-earnings-disclosure-statement
Där ser vi att knappt 3% av säljarna tjänar mer än $6600 per år (ca 70000 kr). Från dessa siffrorna ska man sedan dra bort reskostnader, kostnader för mässor, kurser och reklammaterial.
Det är alltså inga stora summor man tjänar. De flesta går nog back. Men egentligen vet vi ju att det inte är logiska argument som behövs.
Hoppas att hon är nöjd med den maskinen hon har köpt. Bara för att man är nöjd med en produkt så behöver man inte gå och bli försäljare av den. Jag har aldrig känt mig sugen på att starta en egen Max-restaurang, liksom.
Frågade du varför hon vill engagera sig i detta? Jag antar att det finns någon längtan eller något behov som hon önskar fylla. Många människor känner sig till exempel ensamma eller letar efter ett syfte. Kan det vara något sådant? Här kan finnas en öppning för många trevliga samtal med varandra om du fokuserar på livets önskningar och problem! ![]()