Oj, så många fördomar och felaktiga påståenden i den här tråden 
Kanske bra att kolla med någon som vet först innan man spekulerar hej vilt?
Du behöver nog inte vara så orolig för din mamma. Alla kan lyckas med det där, det tar bara olika lång tid. Det krävs inte särskilt mycket för att tjäna tillbaka sin investering. Efter det är allt bara ren vinst, en rätt bra sådan också med tanke på den generösa kompensationsplanen. I annat fall är det bara att sluta, så vad exakt är problemet? Det värsta som hänt då är att man lagt ner tid. Men man har fått en bra produkt på köpet (nej de flesta börjar inte med detta pga produkten men många älskar den när de väl har den hemma och börjat använda den).
Nej, man tjatar eller säljer verkligen inte på familj och vänner - de som är intresserade tar själva kontakt. Det är en stor anledning för många att välja just detta arbetssätt.
Nej, man behöver inte köpa kurser.
Ja, man behöver självklart skatta när man tjänat tillbaka sin investering och börjar gå med vinst - precis som med vilken inkomst som helst. Man behöver såklart starta något typ av bolag, precis som vilken egen företagare som helst.
Jag har hittills inte hört talas om någon som ångrat att de börjat med det här. Snarare önskar många att de börjat tidigare.
Många har som mål att kunna säga upp sig från sitt traditionella jobb, och många gör det. Det tar bara olika lång tid. Andra kanske bara vill ha en extra inkomst vid sidan av eller vill tjäna en extra engångssumma för något särskilt det ska användas till. De flesta börjar under föräldraledighet eller parallellt med vanligt hel- eller deltidsjobb. Och brukar kunna säga upp sig efter ca 10 månader-2 år i snitt, av det jag sett hittills (alltså rätt mycket snabbare än det brukar ta att gå med vinst när man startar eget, vilket också brukar kräva en mycket större investering och löpande kostnader).
Det är en typ av MLM ja, men absolut inte pyramidspel. Den ”över” dig får en del provision på dina sälj, upp till en viss gräns. Sen inte alls. Alla kan tjäna obegränsat och kan ”gå om” sin mentor och de som hållit på längre, i inkomst och rank, etc.
Man behöver inte ”rekrytera” in nya säljare, det går alldeles utmärkt att bara sälja produkten, och det finns de som gör det. Det är bara det att de flesta vill inte det, eftersom de vill ha ett friare liv och inte vara bunden till tid och plats. Vilket man kanske behöver om man ska sälja in produkter till t.ex. gym, restauranger, wellness-företag (ja, dessa typer av företag använder produkten). Många vill heller inte vara ”säljiga” utan vill att de som är intresserade själva tar kontakt om de vill veta mer.
Det är absolut inget man investerar i och sen blir rik över natten. Det krävs att man lägger ner tid och engagemang, särskilt i början för att bygga upp det. Sen är mycket automatiserat och på så sätt behöver man inte lägga ner mer än 1-3 timmar/dag, men ändå tjänas mer än de flesta kan med ett 8-17-jobb.
Om ni på riktigt vill ha insyn och lära er mer i detalj hur det här går till så är det ju bara att kolla på en gratis presentationsvideo, och/eller betala en mindre summa för att få tillgång till ca fyra timmars videomaterial där allt gås igenom. Sen är det bara att inom 14 dagar säga att man vill ha återbetalning. Så har man inte lagt en enda krona men har ändå fått full insyn i vad det är. Är man snabb har man också några dagar på sig (innan ångerrätten gått ut) att få komma in i communityt och prata med de som faktiskt jobbar med det här, både nya och gamla medlemmar.
Vet inte om jag missat något, men fråga gärna om ni undrar något mer. Och berätta gärna hur det har gått för mamma och hur hon upplever det hon erfarit hittills. Om du fortfarande är orolig eller om hon är orolig eller vad som helst så hjälper jag gärna till. Det finns inte så många communitys i Sverige så det finns en stor möjlighet att vi är medlem i samma, hon och jag.
Ha det fint! Ju
Mvh Jeanette