Jag läste på lite mer här, som verkar beskriva upplägget ganska ingående.
Är det något där som är faktamässigt fel? Vad exakt isåfall?
Om inte, så ser upplägget väldigt pyramidformat ut i mina ögon i alla fall.
Jag läste på lite mer här, som verkar beskriva upplägget ganska ingående.
Är det något där som är faktamässigt fel? Vad exakt isåfall?
Om inte, så ser upplägget väldigt pyramidformat ut i mina ögon i alla fall.
Den stora skillnaden är att det finns en säkerhet i traditionella jobb som helt saknas i MLM. Ägare, chef, mellanchef osv tjänar såklart alltid mest men golvarbetaren vet att han får ut sina 25, 30, 35k i månaden eller vad det nu handlar om. Dessutom behöver inte golvarbetaren köpa på sig produkter och material för att påbörja sitt arbete.
Sen måste du vara väldigt naiv om du inte förstår att de i toppen av företaget du säljer för också tjänar mest. Det är ju de som tagit fram produkten och som lyfter vinst på varje enhet som säljs. Du kan sälja i all oändlighet och kommer ändå aldrig tjäna lika mycket som de gör.
Det saknas alltid den säkerheten när man driver eget kontra när man är anställd.
Jag har redan skrivit att de som producerar produkten självklart tjänar multum. Det är varken konstigt eller fel. Och ser inget problem med det? Så är det oavsett produkt.
@Jeany Du påstod tidigare att det skulle finnas patent kring ersättningsstrukturen.
Kan du dela patentnumret?
Skulle rekommendera att läsa på bolagets egen sida för att få exakt och ingående information om hur det funkar, inte en enskild persons upplevelse av hundra tusentals.
Alla distributörer är oberoende, sen finns det säkert en del communitys som bildas och som inte är sjyssta, som ”lurar” på en utbildningar, eller vad de nu gör. Så är inte det svenska communityt jag är med i och jag har hittills inte hört om en enda person som känner sig ”lurad” eller som ångrar sig.
Jag försökte göra det, men den var väldigt informationsfattig.
https://www.enagic.com/en_US/enagic-dsa
Sidan jag länkade till var i min mening mycket mer matnyttig angående hur upplägget ser ut, den enskilda personens beskrivning av dens erfarenheter var bara en liten del av vad som beskrevs där.
Därför frågade jag dig, som påstår ha en djup kunskap om hur upplägget ser ut, stämmer informationen från sidan jag länkade till eller ej?
Märkligt att den “enskilda personens” erfarenhet är så himla lik alla andras erfarenhet av olika MLM. ![]()
97% av Enagics säljare tjänar inga pengar.
Sånt här med initialt köp utnyttjar Sunk Cost Fallacy. När man väl committat och köpt in sig är det svårt mentalt att ta sig ur.
(inlägg raderat av författaren)
Pröva också gärna funktionen privat meddelande då personen kanske får en email notis då.
Har du ett reportage på gång? Speciellt om detta företag eller onlinebluffar i allmänhet? Hur länge måste vi vänta? ![]()
Nu gjorde du mig för nyfiken!
Kanske detta?
https://patents.google.com/patent/JP4747092B2/en?oq=4747092+
Så det går ut om några veckor?
Sugen på att starta eget? ![]()
Vore kul om @Jeany ställde upp om @jh111 skriver om denna tråds företag. Viktigt att båda sidor kommer fram menar jag. Om trådstartaren vill vara anonym går jag med på, men om @Jeany står för vad hon säger bör hon ställa upp med namn och bild. Vem vet, kanske övertygar du mig och får en kund till… ![]()
Uppskattar att Jeane vågar dela med sig av sina erfarenhet att då raljera som Angaudlinn bidrar inte till en saklig debatt. Att uppmana nån att dela ut bild och namn på ett anonymt forum där hon blir kastad till vargarna bidrar inte heller till en saklig debatt.
Kollade lite i deras Telegram trådar och de verkar vara många kvinnor som är med, de stöttar och hjälper varandra på bästa sätt, i de här forumet verkar de vara 95 procent män som pratar lite annat språk.
Jag tycker inte de är konstigt att många vill skapa ett bättre liv genom att slippa ett 8-5 jobb, hade velat se statistiken över den svenska filialen dvs Fredom by you, den ser kanske likadan ut som USA, vem vet, de kommer nog aldrig offentliga göra den tyvärr.
TS nämner att hans mamma starta med en maskin för 50 000 kronor, de kanske stämde för ett år sedan men nu verkar de vilja att man startar antingen med en sk Quad som kostar 13 256 € eller en Trifecta på 9012 € . En quad innehåller fyra produkter, två stycken K8, en Anespa och en Ukon. En Trifecta innehåller samma fasta bara en K8, dvs vattenmaskinen.
Personligen tycker jag det är bra att folk på forumet väljer att tydligt markera emot pyramidspel.
Jag tycker inte de är konstigt att många vill skapa ett bättre liv genom att slippa ett 8-5 jobb
Det är inte alls konstigt, vilket gör det ack så mycket fulare att lura in kvinnor som i regel redan har lägre inkomst och mindre kapital i pyramidspel.
Men att raljera hjälper oftast inte.
Oj, så jobbig situation
Har tyvärr inga råd att ge, men vet hur jobbigt det kan vara när någon som står en nära fastnar i sånt här.
Du har mina sympatier och jag hoppas att det ordnar sig till det bästa!
Min bästa barndomskompis tjej började jobba som säljare åt ett företag som sålde snordyra dammsugare. Företaget lovade att produkten typ sålde sig själv, men hon sålde såklart inte en enda trots att hon försökte med alla i hela bekantskapskretsen. Demoexet fick hon naturligtvis köpa för egna pengar.
Till slut undvek alla både min kompis och tjejen eftersom hon var helt fanatisk med sitt dammsugarprat och dessutom alltid blev arg på oss som inte ville ha denna överdängar-dammsugare.
Raljera? Menar du det jag skrev om venndiagram? Det var inte att raljera. Det var att kraftigt ifrågasätta om @Jeany ens förstått vad ett pyramidspel är.
Ja, det är svårt att säga emot. Men det gör ju inte marknadsföringsformen mindre av ett pyramidspel. Problemet uppstår när Jeany försvarar en form utan att förklara hur vi andra har fel. Att läsa på en hemsida driven av företaget i fråga är ju inte seriöst. Musk säger att Cybertruck är världens bästa bil. Det gör inte heller det påståendet sant.
Jag håller med. Lockelsen till detta verkar stor och jag tror inte att lösningen är MLM-företag. Matematiken talar emot detta.
Så, tagga gärna om du vill ha svar framöver, men jag menar att du har fel kring mitt inlägg om du läser kontexten.
Ojojoj vad denna tråd exploderade!
Jag har varit väldigt inaktiv här senaste året, men har nu börjat komma tillbaka och möts av alla svar i denna tråd. Till att börja med, “orimligt orolig”, den kommentaren njöt jag lite av, framför allt efter att ha läst Dagens ETC’s reportage om just det företag tråden handlar om ![]()
Tyvärr slutade det hela med att varken jag eller mina syskon ville fortsätta diskussion med vår mor gällande detta och har låtsats som att situationen inte längre existerar. Vad det verkar håller hon fortfarande på, utan att ha kört sin ekonomi i botten, men inte heller blåst upp den vad det verkar.
Det går inte att övertala en person i dessa pyramider att det de håller på med är fel och otroligt riskfyllt, så jag ägnar inte mer tid, ork, etc. Skiter det sig har jag gett min åsikt och varning, så jag tänker inte vara någon form av ekonomisk livboj ![]()