Det finns inga planer på det. (Och samma sak där, innehav kommer från FIs rapportering)
Snyggt med jämförelserna! Skulle det gå att ange hur stor andel av innehaven som är överlappande? Att inte bara ange antal utan även procent. Skulle uppskattas av mig iaf!
Bra idé, fixade det. Dvs, förutom att se antal så ser man även summerad andel för de överlappande och unika innehaven:
Grym tjänst, speciellt att man kan jämföra och se hur fonderna överlappar varandra.
Du ska ha eloge för att du tar till dig kritiken och jobbar med det. Imponerande!
Wow, snabbt jobbat! Tack!
Hur kommer det sig att nära 100% av innehaven i Länsförsäkringars fonder listas på bransch Okänd/övrigt?
Länsförsäkringar rapporterar endast branschkod, ej branscher i klartext, och jag har inte hunnit med att tolka det än. Kommer att fixa det framgent.
Nu kan man med en knapptryckning (“Visa som portfölj”) förvandla en jämförelse mellan fonder till en portfölj med valfri fördelning.
Nytt är även Tracking error (det som rapporteras som “Aktiv risk” till FI), samt Volatilitet, beräknas även för portföljen (med korrelationskoefficient 0).
Jämförelse
Portfölj
Att man kan klicka visa alla nu istället för att få hela listan man måste scrolla igenom är mycket välkommet!
Finns det någon chans att du skulle kunna lägga in antal innehav på de populäraste fonderna även om de inte finns data hos FI? kanske med en disclaimer?
Exempel på avanza emerging markets

till

Eller att du har med en lista över Totala innehav ovanför överlappande och unika med totala innehav istället för under unika/överlappande.
Vet inte vad den bästa lösningen skulle vara, men att bara visa ett innehav på Avanza Global, DNB Global Indeks S, Avanza Emerging Markets m.m känns inte helt rätt, förstår att du inte kan få infon på exakta innehav men totalen från morningstar kanske skulle vara trevlig om den stod med?
Samt hade det varit trevligt med en rubrik “totalt antal innehav” som slår ihop unika + överlappande, annars när man jämför flera fonder så ser man överlappande men vet ej totalen unika av dessa överlappande då de går in i olika fonder.
Det verkar vara något problem med räntefonder och blandfonder. Det kommer inte upp någon lista över ränteinnehav och annan ränterelaterad information, efter att jag valt ut en ränte- eller blandfond i listan “Alla fonder”. Det är inte några liknande problem med aktiefonder.
Får fundera på det, och hur hållbart det är med manuell förfarande.
Detta har du alltid längst upp:

Hade smugit sig in en bugg som ska vara fixad nu ![]()
Tack, portfölj sidan verkar hänga sig, så snart man trycker på “Dela” knappen. Ibland får jag problem att sidan hänger sig när jag lagt in procentsatser i portföljen och sen försöker lägga till en fond. Jag har dock ännu inte hittat någon systematik i detta.
Tack för rapport, skicka gärna ett PM om du hittar något som går att reproducera. När du trycker på “Dela” bör du få upp browserns dela-fönster (se nedan), vad händer för dig?
Dela-fönstret i browsern (firefox i mitt fall) kommer inte upp, och jag kan varken lägger till/ta bort fonder eller ändra fördelning längre.
Riktigt trevlig sida du fått till.
Jag lyckades inte hitta fonden Seligson Top 25 brands.
Går det att få till?
Den har Isin: FI0008801790
Den finns om du söker via Alla fonder eller Jämför… men bara på PPM och det finns därför inte så mycket info om den hos FF.
Tack för snabbt svar.
Jag månadssparar i den fonden på ett ISK hos Danske Bank. Men har inte sett den hos någon annan svensk aktör utanför PPM vilket är synd då den presterat riktigt bra.
Tackar för din sida @RobertK mycket uppskattat ![]()
En förfrågan: Finns ISIN: IE00B42LF923 att lägga in i Fee Fighters hemsida tro? Det är Vanguard global small cap index fund som ingår i Lysa’s breda fond i fond portfölj.
Mvh / Stefan ![]()
Hur ofta indexeras avgifterna för respektive fond? Såg att DNB Global Indeks kostar 0,17% på Levler nu