Fick en chock när jag kollade hotellpriser | Vad är normalt för en hotellnatt i Europa?

Fast min poäng var att det har VARIT väldigt bra för oss som ännu inte är rika, men kostnaderna har helt enkelt ökat så pass att det inte känns värt det längre. Jag kollade lite snabbt i 08-området: FLOAT - Husbåtar att hyra i Ekerö, Stockholms län, Sverige - Airbnb

En husbåt! Lite kul och rätt billigt…och sen tillkommer städavgift 290 och serviceavgift på 215 per natt, vilken dessutom ökar om man vill bo fler nätter.
Och då är detta utan dusch eller toalett på flotten, vilket iofs är logiskt, så man får gå 60 meter.

Och då bor jag hellre på hotell för mindre pengar.
Jag tog ett i Årsta som hade bra betyg: Quality Hotel Globe i Stockholm – uppdaterade priser för 2024 (booking.com)

Och då ingår alla avgifter, plus frukost. SEK 1 297 för 1 natt, 2 vuxna.

(Jag är fullt medveten om att en husbåt inte är samma sak som ett vanligt hotellrum, att det förra är mer av en upplevelse men min poäng var ändå den att Airbnb inte längre är så bra som det varit. Sen kan man absolut göra det för upplevelsen, vi hyrde t ex en liten stuga förra sommaren via Airbnb och det var riktigt trevligt. :))