Suveränt att du postar konsekvent veckovis direkt från start. Du kanske har scenvana från alla år som musiker?
I avsnittet pratade du om bland annat lön. Det framgick inte för mig om du pratade före eller efter skatt. En detalj i sammanhanget som förmodligen varken gör till eller från men en kan ju alltid påpeka det så kanske just den buggen har fått en patch till framtida avsnitt.
Keep it up!
Förresten - är påskägget igång? Dvs att NÅGOT i bakgrunden flyttar på sig mellan varje avsnitt?
Framförallt är det rejält hög sparkvot och bra drag på börsen. Det var inte globala indexfonder hela vägen, om vi säger så. (Tack Handelsbanken hållbar energi!)
Det får jag se. Men försäljning ingår inte i originalkalkylen, däremot skulle jag kunna tänka mig det som en lösning om botten går ur börsen totalt, om jag vill flytta och bränna mer på annat, men kanske mest troligt om jag och tjejen flyttar ihop och enas om ett nytt gemensamt hem.
Bra initiativ! Ska bli spännande att följa. Slutade själv jobba vid årsskiftet och det är fantastiskt skönt. Att äga min tid är verkligen en stark känsla! Samtidigt är det många tankar som snurrar i skallen och nya rutiner ska skapas. Det jag mest saknar hittills är uteluncherna…
Kan bekräfta att det inte är roligt att vara med på de listorna. Samtalen man får förändras snabbt. Värst var det för min fru som hamnade ännu högre, inte så lite missunnsamhet.
Börjar kännas som veckans höjdpunkt
Blir inte sämre för en annan 70-talist med Depeche som favoritband att se den subtila kopplingen till renoveringar.
Ser fram emot kommande avsnitt, speciellt det om pensionstankar. Själv har jag några enstaka år kvar till det är möjligt att plocka ut TJP, vilket kanske kan bli då jag vågar ta steget.
Jag satt på tåget när den “gick live”, men nu är iaf avsnitt 4 ute: Tankar om renovering. Renovering handlar både om att bygga om/fixa men också om att bygga om livet, för… så dubbelbottnat jobbar jag.
Tack för ännu en ett bra avsnitt.
Kan du lova mig att aldrig ta ner dessa första avsnitten (räknar med att det kommer många till)? Känner att vissa plockar ner gamla avsnitt det efter ett tag, alternativt redigerar sönder dem.
Avsnitten är oraffinerade råa diamanter vilket gör dem personliga och intressanta att lyssna på.
För övrigt fyller vår Weber snart 10 år och det är ingen värsting
Jag planerar att låta allt ligga eftersom detta är min vlogg och inte nå’n sorts ambition att vara en professionell podcast. Så, blir det ingen shitstorm eller liknande så får de ligga, oslipade.
Härligt! Som sagt, man ska ha en bra grill om man använder den mycket. Man ska inte ha den för att den gör sig på bild när golfkompisarna kommer över för att jämföra livsstilsinflationsmarkörer.
Kan lova att det inte är någon som skulle skryta med vår. Tur för mig att det i stort sätt bara är jag som använder den, annars hade min bättre hälft sannolikt avkrävt mig en ny
En fråga till. Gissar att du inte kan använda rot och rut avdragen längre?
Men finns en gräns för hur lite lön behövs för att få rätt till det? Tänker om taket blåser av, så kan man kanske ta ett tillfälligt timjobb, för att kunna få göra avdrag.