Har funderingar på att ta superlånet hos Avanza och köra all in. Några här som äger och har hoppat på silvertåget?
Själv äger jag AuAg-fonden Silver Bullet
Då sprider man riskerna över ett trettiotal gruvaktier i USA och Kanada.
Och ja, silvertåget rullar på. Se den här tråden ![]()
Har nog 50% i guld och silver relaterat.
First Majestic Silver med Keith Neumeier som kapten är ett stort innehav.
Enligt vissa är det övervärderat jämfört med sina konkurrenter.
Det finns en kult runt Keith Neumeier, och den är förtjänad.
Han var den förste att bygga lager av silver och vägra sälja för billigt.
Jag gav en rekommendation när den stod i 10 dollar. Jag skrev ett dokument som handlar om prospektering och gruvproduktion här på forumet, men jag hittar inte inlägget längre.
Jag har också investerat i First Majestic, mest för att det är svårt att hitta en större producer, som är mer likvid, och som har så hög silver andel som First Majestic. Det Neumeyer har gjort är fantastiskt, han har lagt ner väldigt mycket tid och pengar på marknadsföring, både för caset med silver och med företaget i sig vilket som @oljebaronen skriver har lett till en liten kult kring det.
Bolaget har definitivt en viktig plats i min lekhink, även om jag har en högre förväntan på andra bolag inom silver sektorn i dagsläget. Väldigt tveksam till huruvida jag skulle belåna och gå all in själv.
Ja, jag har den och några andra Ag miners plus AuAg silver bullet fond plus fysiskt silver både som ETF och gamla silvermynt … MEN jag hade aldrig köpt det för lånade pengar