Har du missat det?
Fåglar, katter, hamstrar, hundar, möss, svarta svanar, Snötass, osv.
Har du missat det?
Fåglar, katter, hamstrar, hundar, möss, svarta svanar, Snötass, osv.
Ingvar Index och den seglande sengångaren glömde du ju bort! ![]()
![]()
![]()
Är lite trött, glömde även ugglor och snokar. ![]()
Frågan är om forumets djurmedverkan är anpassad efter marknadsvikt, balanserad mellan vilda och domesticerade arter och om alla geografiska marknader finns representerade. Och hur ska man tänka kring utrotningshotade arter samt mixen av rovdjur och växtätare? Näbbdjuret finns i lekhinken iaf.
Är det bara jag som plötsligt ser din avatar som en ekorre hållandes en nöt? ![]()
@janbolmeson hade problem med uppkopplingen så han messade mig och bad mig skriva:
KÖP HELA DJURPARKEN!!!
Pax för röda pandor och sengångare! ![]()
Jag saknar räntehöken i höstacken, förlåt i djurparken
Det positive är att de håller med om de förslagen som dominerar här kommer ge en pengar.
Det negativa är att rt är inrutat i att bara det sättet funkar och råder folk till att tjäna mindre på börsen.
Personligen anser jag så länge man är osäker på att ta någon form av risk så är rt dominerande förslag det bästa för dom
Tid i djurparken är bättre än att tajma öppettiderna!
Ateist_investor, jag är nog den enda som har samma alias här och på flashback!
Men här skriver jag aldrig om andlighet.
Kan mods sluta spjälka tråden. Den finns till för giggles ffs.
Okej då, jag återställer inläggen i den här tråden ![]()
Det kan bero på att RT inte fanns när folk gick med i Flashback… Mina nicks reflekterar ofta saker som finns i mitt liv omkring tillfället för när de skapas. Att återanvända nick är inte heller smart av flera anledningar. Speciellt ur säkerhetssynpunkt.
Wow
tio tecken.
Nej, det är fel som du skriver.
Det som sägs är att statistiskt sett slår de allra flesta inte index. Inte oavsett hur de försöker.
Det är detta som är så svårt att förstå för vissa.
Antagligen samma personer som kör bättre än genomsnittet.
Rent logiskt, hade det funnits en bättre metod hade proffsen , dvs finansmarknaderna i London, NY , Frankfurt, HongKong mm använt denna. Och det hade blivit det nya index.
Finansbranschen har ju tillgång till resurser som ingen annan.
Det är extremt osannolikt att en incel på FB lyckas hitta en “guldformel”.
Man kan också uttrycka det som att FB är paretoprincipen. 80% för 20% av jobbet.
Good enough skulle jag säga.
Men jag spenderar inte timmar på FB varje dag.
Jag läser hela tiden Facebook när jag ser FB, och även om likheterna dem emellan finns, särskilt i kommentarsfälten, så är det väl en gradskillnad mellan helvetesnivåerna. Som i Dantes Inferno så är väl Facebook Helvete 1-2 medan Flashback börjar närma sig tvåsiffriga nivåer.
Hur som helst, Flashback är väl beviset för visdomen: “Everything we hear is an opinion, not a fact. Everything we see is a perspective, not the truth.”
Visst. Men om FB-medlemmen har 30 slak och inte är incel då?
En flashbackk*k?
Ja, då står man sig slätt.
Hitta guldformel är svårt. Ofta är det tur. Själv har jag lyckats snitta 20% i 15 år nu. Kan ärligt inte säga exakt hur jag gjort. Dels är det tur att jag sålde Ryssland och bioteknik i tid.
Sålde fastighetsfond vid 20% fall så jag räddade 300%
Red på denna ungefär vid hälften av uppgången
Hörde ryckte att batteri framtiden inte var som tänkt. Drog mig ur i tid som tur var.
Nu kör jag 60% lysa/global och resten är baserat på företag, efterfrågan och saker som alltid kommer behövas.
Kanske haft tur hela tiden. Eller så har jag mer koll än vad jag tror.
Äh. Jag har snittat 30% i 25 år.
Kan vi säga, såhär på ett anonymt forum. ![]()