Haha lade nyss upp en ny tråd.där jag helt och hållet själv svängt i frågan.
Jag är riktigt jäkla kluven nu.
Har själv hittat ej objekt (igår) som jag vill köpa och som kommer binda upp alla mina pengar det är min “drömbostad” kan man säga har råd med den utan lån men på bekostnad utav att jag som du måste sälja av mina aktiefonder.
Jag måste nog suga på den här karamellen ett tag 
Får se hur jag gör på.ett sätt tar det emot att stoppa “snöbollen/aktiefonden” man satt i rullning i tidig ålder men samtidigt vill man ej tumma på livskvaliten om det dyrare boendet ger bättre läge etc.
2 gillningar
Bor du i Stockholm? Du pratade om billig hyresrätt i attraktivt läge. Går själv i tankarna om att sälja min 35 kvm stora lägenhet för att frigöra kapital och investera i indexfonder. Har stått 17 år i bostadskö och börjar komma till punkten där man kan få bra erbjuden i innerstaden. Överväger du hyresrätt eller har du ingen kötid? Finns ju fördelar med att bo kvar i bostadsrätt med tex är att du kan ta upp lån på bostadsrätten som man sen kan investera och ofta är ju nya bostadsrätter bättre skötta och fräschare än hyresrätter som många gånger saknar diskmaskin/tvättmaskin tex.
Intressant! Du får återkomma när du landat och berätta om dina tankegångar / slutsatser.
Nej tyvärr har jag ingen kötid att tala om. Så det är väl inte heller ett realistiskt alternativ. Det är däremot en mindre bostadsrätt!