Fondbytet jag bestämt mig för

Nu ska vi inte sänka oss här kära Nightowl. God ton vinner i längden.

Hej @RonZ

Jag tror inte att AZ är avskydd här på RT, majoriteten tycker bara att det är en säkrare väg att välja bredare indexfonder. Det finns säkert många som har en liten post i AZ. Jag upplever bara att vi här på forumet är väldigt måna om att ge bra tips som hjälper gemene man.

Jag själv reagerade inte på ditt fondval, utan attityden mot folk som försöker ge dig bra och rutinerade tips.

Med det sagt, lycka till med dina fonder, jag håller tummarna för att din strategi Lyckas.

3 gillningar

Känns inte som det är läge att berätta vart jag investerat mina egna pengar :rofl:

2 gillningar

Vadå “lyfter aldrig”? Det funkar inte så. Du äger en andel i underliggande bolag och det du ser som andelskurs är bara priset andra har gjort affärer på.

Kortsiktig historisk avkastning har ingen koppling till framtida avkastning.

2 gillningar

Lyfta = Avkastning är inte svårare än så :rofl:

Är det så hemligt? Nu blev det intressant vad du har för hemligheter🤣

Jo det var rätt tydligt. Men det är inte så fonders avkastning funkar. Du kan inte bara titta på kort historisk avkastning och dra slutsatser om framtida avkastning från det.

1 gillning

5-6 år får ränta på ränta jobba ostört :smiley::+1:

Vad blir framtida avkastningen? Nattugglan :rofl:

42      

1 gillning

Det är ju ingen avkastning att missa. Det enda jag riskerar att missa är förlusterna :rofl:

Hej

Vi vill påminna er om att hålla en respektfull och vänlig ton i våra diskussioner. Oavsett våra åsikter är det viktigt att kommunicera på ett konstruktivt sätt. Låt oss visa empati och förståelse gentemot varandra, skapa en positiv gemenskap och uppmuntra givande samtal. Tack för ert bidrag till en positiv diskussionsmiljö.

4 gillningar

Det är just därför vi behöver experter som dig som reder ut allt som vi obegåvade ställer till med i ditt välordnade liv :rofl:

Du lyssnar ju inte på någons råd i tråden. Så det finns ju ingen anledning att komma med omfattande argument.

1 gillning

Att den just den senaste tiden gått bra är ju knappast bevis för någonting över huvud taget. Om du tittar tidigare så har den inte gått särskilt bra.

Jag vet inte riktigt vad du tänkte med den här tråden eftersom du konsekvent vägrar svara på frågan om syftet, och du säger emot de som försöker ge goda råd, genom att använda argument som är objektivt felaktiga.
Jag lämnar här och får önska dig lycka till på din investeringsresa.

4 gillningar

Avanza Zero är ju inte ”objektivt dålig”, till skillnad från en rad andra aktivt förvaltade fonder. I så motto är den ok men inte mer än så.

Att påstå att Avanza Zero skulle vara ”avskydd” är trams.

image

3 gillningar

Lagom censur på detta forum, så fort man inte hejar på och gulligullar med varandra ska det censureras :joy:

2 gillningar

Censureras? Alla inlägg är fullt synliga för mig. Ingenting är raderat.