(sorry för extremt sen reply ^^)
Ja, det finns såklart en del laddboxar idag som är förberedda för V2G. De flesta laddboxar är ju AC och då behöver du en bil med on-board V2G teknik (en DC-AC omvandlare som sitter i bilen) och där finns väl inga alternativ idag ännu (vad jag vet, men har inte örnkoll på bilmodellsmarknaden)
Alternativet är att skaffa en DC-laddbox där omvandlaren alltså sitter externt, då behövs bara lämpligt kommunikationsprotokoll i bilen och (förslagsvis CCS-handske). Nackdelen är att laddboxen då är klart dyrare, en DC-kabel går ju loss på lite mer än AC-ditot med. Jag har kikat lite på Wallbox Quasar 2 där stöd än så länge bara finns för Cupra Born, Kia EV9 och någon Nissan-modell - men det verkar som att stödet är på gång till MEB-plattformen vilket innefattar VWs ID-modeller, Audi och Skoda Enyaq (som jag tuffar runt i).
Är dock kluven vilken väg jag ska välja eftersom ingen “standard” är satt och mycket beror på vägväl hos biltillverkare/teknikleverantörer. Eftersom jag inte har en box i dagsläget och förmodligen inte skaffar en inom närmaste året så är det ju ett öppet blad, mycket kan hända på den teknikfronten.