Hehe, världens bästa flyttargument hittills tror jag!
Har aldrig tänkt på att kolla vädret. Det ska vi prioritera
Absolut, tänkte prova att bo både sommar och vinter.
Tack. Vi ska kolla Höganäs.
Vellinge trodde jag var mycket sommarstad? Lomma kan vara ett nytt alternativ. Vet du om det är en förort till Malmö eller mer egen stad?
Vilken överraskning. Den orten måste vi spana in. Tack för ett helt nytt uppslag
Tack, helt okänt. Ligger bra till. Ska kollas upp.
Tack. Också otippat men ser väldigt bra ut. Bra med lite större stad.
Båda är Kranskommuner = villamatta och mycket barnfamiljer, där föräldrarna jobbar i Malmö.
Vellinge inbegriper också näset och därmed en del sommarhus, men priserna gör att det nu är fler och fler bofasta.
Lomma är ingen stad, men all vanlig service finns. Detsamma gäller Svedala, Staffanstorp, Bjärred osv.
Klokt. Praktiskt samhälle i första hand. Idyll är mindre intressant.
Hej,
Jag vill passa på att tacka er för alla kloka, roliga i spel. Vilken guldgruva. Ni skulle toppa highscorelistan i alla på spåret säsonger.
Nu kommer jag att avskeda min terapeut och mitt medium och köra alla frågor här.
Bästa hälsningar, Johnny med fru, snart på väg söderut
Då låter Lomma som något för oss.
Kolla nord/öst kusten på Kullahalvön också, om ni inte har krav på närliggande service, är väldigt trevliga fiskelägen längs den sidan och lite mer lugnt och naturnära.
Ganska dyrt, men trevlig ort och smäller havet högt så tuta och kör.
/direkt från grannkommunen
Ystad, Lund, Halmstad är mycket bra ställen och har även gott intryck av Höganäs, Ängelholm och Varberg.
Själv bor jag i Hjo, lite superfin stad med Vättern som granne. En gammal kurort. Ligger 30 min från skövde, ca 1 timme från Jönköping
Bor själv i Helsingborg. En helt fantastiskt stad med närhet till hav, Danmark, natur mm.
Finns massa mysiga ställen runt Helsingborg. Bla Domsten, Viken och Hittarp för den mer välbergade. Även Söderut ligger flertalet väldigt mysiga ”byar” längst havet. Råå, Rydebäck, glumslöv.
Mölle och Farhult är också två favoriter om man söker lugnet och havet.
Hela Bjärehalvön är också oerhört mysigt!
Tack, också helt nytt.
Lund ska vi titta på. Dock långt till kusten vad jag förstår.
Grym, tack för omfattande tips
Fråga: är skåningarna öppna för bekantskap med inflyttade 08-or eller får man jobba hårt på att komma in (som norröver)?