Det skrevs klimatskeptiker, troll och klimatfår i tråden, men det enda som inte va ok att säga va klimatfår… Jag fattar verkligen inte logiken, men det kan väl sammanfattas som @Theone skrev:
Nä, det är inget annat än it’s ok when we do it!
Det skrevs klimatskeptiker, troll och klimatfår i tråden, men det enda som inte va ok att säga va klimatfår… Jag fattar verkligen inte logiken, men det kan väl sammanfattas som @Theone skrev:
Nä, det är inget annat än it’s ok when we do it!
Troll hänvisade inte till någon i tråden (såklart kan man debattera och ha åsikter om man bör kalla internettroll på andra sociala medier för troll här) och hur är skeptiker på samma nivå som får? Ganska tydlig logik i min mening.
Du är välkommen att flagga som alla andra. Det är många dolda poster i den tråden för mig, så jag ser det inte om ingen flaggar. För att ta ett exempel
.
Rasist är också ett ganska urvattnat begrepp som slängs efter personer nuförtiden, det fanns en tid då det faktiskt betyder något… Just saying…
Skulle säga att vi som inte köper klimatalarmismen verkligen inte är klimatskeptiker. Snarare tvärtom, vi tror på klimatet och att det förändras av sig självt och inget annat:)
Nä att flagga gör inget bättre enligt mig, jag vill hellre att alla försöker hålla en ok ton (även om jag vet att jag inte alltid gör det heller, men jag jobbar på det) och försöker förstå att om någon tar illa upp av något ord, så är det kanske precis likadant för andra på andra sidan ån…
Igen, detta är definitionen på en klimatskeptiker:
Det vill säga att man är skeptisk till att/inte tror på att människans handling har påverkat och påverkar klimatet.
En moderator måste vara objektiv i sina bedömningar. Så är inte alltid fallet här på RT.
Ja, och det upplever jag att vi är i majoriteten av alla fall. De få gånger vi misslyckas tar vi gärna feedback. Men om man som sagt är så supermissnöjd med forumets moderatorer så står det ju var och en fritt att starta ett eget forum. Discourse som jag använder är ju gratis och vem som helst kan skapa en egen community med ett par klick. ![]()
Det finns redan bättre alternativ till RT.
Själv hänger jag på bubb.la, Börssnack och tack vare tips från någon här - Rational Reminder.
Eftersom ni vill ha feedback så vill jag framföra att moderatorns brist på objektivitet ibland lyser igenom lite onödigt mycket. Hen måste försöka hålla tillbaka sina innersta känslor precis som oss andra.
Energin som skulle krävas för att tänka till lite extra kring hur man uttrycker sig i forumet (undvika epitet, svepande generaliseringar, personfokus snarare än ämnes-/argumentfokus) jämfört med energin som läggs på att försöka få forumet/moderatorerna att tycka ens ”spetsiga”/lustiga/konträra formuleringar passar bra i forumet…
Just sayin’ ![]()
Själv tycker jag inte ovanstående inlägg är objektivt.
Kan denne moderator avgöra vad dessa mängder av olika konspirationsteoriter som inte har bäring i verkligheten? Dessutom är han en “Youtuber”, precis som du Jan. För mig är du en värdefull “Youtuber” men moderatorn tycker jag inte har en direkt positiv inställning till hänvisad “Youtuber”.
Vidare pratas det på om, i mitt tycke, direkt nedsättande, tillrättavisande påståenden som man antas ta som sanning.
Vad tycker du @janbolmeson ? Går jag över gränsen igen? Som så många gånger förr.
![]()
Jag tycker det är beklämmande att så fort man kommer till forumet för att lära sig mer om privatekonomi måste man sålla bland otaliga trådar av rättshaverister som ska ha långa utlägg om moderering, konspirationsteorier och extrempolitiska ställningstaganden. Hur hamnade vi här? Är det fejsbook skaran som har hittat hit och vill hålla på med pajkastning?
Tröttsamt
Tänk på hur du uttrycker dig! Det är inte snällt att kalla andra för rättshaverister!
Superbra. Då finns det alternativ för er som är missnöjda med mitt forum och de som hjälper mig att moderera. ![]()
Nu stänger jag den här tråden då den bara går runt och jag upplever att värdet som skapas i denna och andra trådar är högst begränsat. ![]()