Absolut, lätt att göra en otjänst med pengar också och skuld till HA (Hells Angels) var ett (dåligt) skämt.
Antar att detta ändå hänger på hur stort arvet är. Hade det rört sig om 100 miljoner gissar jag att du skulle vara lite intresserad.
Men detta är en viktig poäng att summorna och de olika inblandade ekonomierna (både föräldrars och barns) förstås påverkar tolkningen av gåvor och hur angeläget en rättvis fördelning är.
Min äldsta dotter är rik så behöver inte tänka så mycket
, men har 3 barn till, äldsta sonen fick pengar till köp av bostadsrätt, pengar han betalade tillbaka till de yngsta, som är 15 och 17 år, funderar ibland på om jag har varit rättvi, vill att pengarna ska snurra runt eftersom vi bor i Vasastan, dyrt med bostäder
Bra tanke. Och förmodligen inget problem om alla känner till alla penningströmmarna. Då lär du få reda på det. Kommunikation är nyckelordet.
I Göteborg då menar du? ![]()
Välkommen till forumet! ![]()
Är det bättre att ens barn ska få vänta på arvet som de får när de är 50-80 år och inte har behov. Själv sitter man på pengarna och får kanske en guldkista när man kilar vidare.
I så fall lär jag dö när jag är mellan 93 och 123 år…