Google Pay och bank?

Ok jag förstår .

Jag har avinstallerat appen och inte slutfört registreringen. Tycker det är omständigt att behöva hålla på att flytta över pengar hela tiden .

Är det något mer jag behöver göra för att säga upp tjänsten? Eller räcker det med att inte fullfölja registreringen?

Kört revolut i flera år, funkar helbra.

Dock har jag aldrig kört google eller apple pay, vad ska man med det till?

Det är smidigt att betala med mobilen. Slipper bära med sig plånbok, slipper fippla med kort… Du kan ju även ha evenemangsbiljetter och boardingkort i mobilen m.m.

Ahh anade de var en generations grej, släpar hellre med 1gr kort än telefonen när jag handlar.Nästa generation kommer ha inplanterade chip i skallen och styras av google för de är så “enkelt”. :wink:

Ja, men om man inte har valt vilket kort man skall ha, så har man inte beställt något?

Hur tar man bort sig och sitt konto?

Hur kommer man i kontakt med kundcenter ?

Eh. Visst. Jag har alltid mobilen med mig. Det betyder att jag automatiskt har kortet med mig. Dessutom kan jag spåra telefonen om den försvinner, det kan jag inte med kort. Och lite annat. Men gillar man “charmen” med kort så kör i vind.

Nu förstår jag inte - vad svarar du på här, var det till mig frågan var?

Jag tycker tvärtom inte om att fippla med mobilen vid kassan, särskilt på Ica där jag har ett Ica-kort.
Plånbok har jag nästan bara på loppis och använder en korthållare för korten.
Legitimation, har du den också i mobilen förresten?

Hur kommer man i kontakt med kundcenter hos Revolut?

Jag har mitt Ica-medlemskap kopplat till mitt bankkonto så bonus etc dras när jag blippar mobilen :slight_smile:

Jag har Freja eID+. Behöver dock aldrig legitimera mig förutom när man kör bil och behöver ha körkort med sig.

Ok jag har ofta mobilen hemma, tynger ner shortsen för mycket ha den med :slight_smile:

Jag har inte slutfört min registrering med någon id-handling. Försöker jag logga in så kommer det upp en ruta som säger “Vi misslyckades med att återställa ditt konto”. Jag ombeds då att skapa ett nytt konto, vilket jag inte vill göra.

Tack för mig Revolut, jag håller mig till min vanliga bank och hoppas de skaffar stöd för Google Play.

Då kan du nog få vänta länge. Förstår inte varför du inte bara byter bank?

2 gillningar

Curve funkar kanon. Helt gratis. Du väljer själv vilket underliggande kort du vill att pengarna dras ifrån, tex SEB eller ICA.

Jag upplever att återbetalningar går snabbare än via de va liga korten.

Du använder Curve bara en gång. Det är otroligt smidigt. Många smart funktioner som vanliga banker inte har.

Revolut är en egen bank. Precis som vilken annan bank som helst. Du sätter in pengar i förväg på ditt konto. Via banköverföring eller direkt från ditt kort.

Så du klarar inte att registrera dig på en online bank, men du ska ändå skaffa “online” google pay där dina pengar hamnar i onlinevärlden…? Håller med dig, ha kvar gammelbanken :wink:

Nu vet jag inte men jag skulle utgå ifrån att om du inte fullföljt registreringen, och beställt något kort så finns det inte heller något att avregistrera sig ifrån.

Vad är det som känns jobbigt med Curve tycker du?

Vem har sagt att jag inte klarar att registrera mig? Däremot ville jag självmant inte fullfölja registreringen av ovan nämnda anledning.

Kommer fortsätta använda Samsung Pay ihop med SEB.

Jag hade problem med Curve och en reservation som inte släppte. Curves kundtjänst tog veckor på sig att svara