Det är smidigt att betala med mobilen. Slipper bära med sig plånbok, slipper fippla med kort… Du kan ju även ha evenemangsbiljetter och boardingkort i mobilen m.m.
Ahh anade de var en generations grej, släpar hellre med 1gr kort än telefonen när jag handlar.Nästa generation kommer ha inplanterade chip i skallen och styras av google för de är så “enkelt”.
Eh. Visst. Jag har alltid mobilen med mig. Det betyder att jag automatiskt har kortet med mig. Dessutom kan jag spåra telefonen om den försvinner, det kan jag inte med kort. Och lite annat. Men gillar man “charmen” med kort så kör i vind.
Jag tycker tvärtom inte om att fippla med mobilen vid kassan, särskilt på Ica där jag har ett Ica-kort.
Plånbok har jag nästan bara på loppis och använder en korthållare för korten.
Legitimation, har du den också i mobilen förresten?
Jag har inte slutfört min registrering med någon id-handling. Försöker jag logga in så kommer det upp en ruta som säger “Vi misslyckades med att återställa ditt konto”. Jag ombeds då att skapa ett nytt konto, vilket jag inte vill göra.
Tack för mig Revolut, jag håller mig till min vanliga bank och hoppas de skaffar stöd för Google Play.
Revolut är en egen bank. Precis som vilken annan bank som helst. Du sätter in pengar i förväg på ditt konto. Via banköverföring eller direkt från ditt kort.
Så du klarar inte att registrera dig på en online bank, men du ska ändå skaffa “online” google pay där dina pengar hamnar i onlinevärlden…? Håller med dig, ha kvar gammelbanken
Nu vet jag inte men jag skulle utgå ifrån att om du inte fullföljt registreringen, och beställt något kort så finns det inte heller något att avregistrera sig ifrån.