Gyllene generationen, sitt ner och var glad | Officiella Doom & Gloom-trĂ„den 2021 đŸ€”

Jag vet inte Äldern pÄ andra i den hÀr trÄden men som 50+are sÄ kÀnns det som att jag snart vÀlkomnar den dÀr domedagen för det kÀnns som man levt med den över huvudet hela livet:

• Kalla kriget med nĂ€stan garanterad atomvinter
  • Domino teorin och att kommunismen skulle ta över vĂ€rlden, och Ă„tminstone Sovjetisk invasion av Sverige
  • SvĂ€ltdöden i ”U-lĂ€nder” pga matbrist som skulle leda till enorma folkvandringar som skulle översvĂ€mma ”vĂ€st”
  • Den permanenta depressionen som skulle ta över Sverige efter bostadsbubblan och kollapsade kronan pĂ„ 90 talet
  • Terrorismen och War on Terror som skulle förgöra vĂ€rlden som vi kĂ€nner den
  • Knark kartellerna som snart skulle förgöra vĂ„rt samhĂ€lle eftersom alla snart skulle vara beroende av kokain, meth etc.
  • Peak oil och senare peak everything som skulle skicka tillbaka oss pĂ„ medeltiden
  • Finansimplusionen som skulle förgöra allt vĂ€lstĂ„nd nör bankvĂ€sendet kollapsat

Det var nog bara nÄgra Är pÄ 80-talet nÀr alla gick runt med blonderat hÄr, neonfÀrgade strumpor och lyssnade pÄ Rick Astley pÄ bergsprÀngare som var nÄgorlunda bekymmerslösa :joy:

Jag sĂ€ger ”bring it on” för nu Ă€r jag i bunkern :slight_smile:

10 gillningar