Har du ett eget företag?

En av frågorna som jag är nyfiken från utifrån tråden: “Så här ser den genomsnittlige forum-läsaren ut... 🤓” är huruvida du har ett eget företag.

• Ja, jag har ett helägt eget aktiebolag som jag jobbar i / har i träda
  • Ja, jag är delägare i ett aktiebolag som jag jobbar i
  • Ja, jag har dock en annan företagsform (t.ex. enskild firma)
  • Nej, men jag är lite sugen på att ha ett i framtiden
  • Nej, inget för mig, iaf. inte just nu
  • Övrigt (kommentera) :slightly_smiling_face:

0 röster

Vet att vi är ett gäng företagare har i forumet. Skulle gissa att IT-konsulter är något överrepresenterade.

Musiker med enskild firma här, men hjälper svärmor med telefon och dator ibland, så jag tror väl att jag kan kalla mig IT-konsult…? :thinking:

6 gillningar

Hur mycket fakturerar du svärmor?
Timme eller projekttaxa?

1 gillning

Varför vill du belastas med ett sånt epitet?

2 gillningar

Haha, skönt att även en tråd som mer eller mindre är en Ja / Nej-fråga kan ta de mest märkliga vändningar. :slight_smile:

1 gillning

Inget flervalsalternativ för oss som envisas med att krångla till det? :nerd_face:

2 gillningar

Kom igen nu, tänker att det inte är rimligt att 50 %+ i forumet skulle vara företagare. :wink:

Egen företagare sedan jag fyllde 20 idag har det nästan gått 10 år tiden flyger förbi :slight_smile:

Vill ej outa mitt yrke men kommer förbli egen så länge det är möjligt har nog svårt o börja ta order från någon när man kört eget race så pass länge :sweat_smile:

3 gillningar

Mina kompisar har definierat mig som oanställningsbar. :joy:

4 gillningar

Samma som min fru säger om mig då. Så det är bara att köra eget då :facepunch:t2::boom:

1 gillning

Inget eget och aldrig var sugen på det heller

Två helägda bolag och ett 1/3 delägt (av mitt ena bolag)

Tre egna företag (2 AB och en enskild firma) och så tradar jag ungefär halvtid.

1 gillning

haha… som en kompis sa. När man väl har börjat med flera bolag så har man till slut fler än man behöver. :slight_smile:

2 gillningar

Jo, och så har maken ett bolag och dottern ett. Så det är några att ta hand om.

1 gillning

Har en enskild firma där jag odlar gran, tall, björk och diverse andra trädslag som växer i min skog. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag försökte mig på en anställning i våras och fick panik när semesterlistan åkte fram. Så jag avbröt provanställningen och började frilansa åt samma bolag istället.

4 gillningar

Jag förstår dig. Efter många år som egenföretagare skulle jag nog ha svårt att anpassa mig till livet som anställd.

Vilken bank har ni valt för att få ner bankkonto kostnaderna?