Hej alla,
Några av er kanske har sett mitt tidigare upplägg då jag skrev mitt CV, för hjälpen jag fick där vill jag tacka alla medverkande.
I detta upplägg vill jag igen be om lite assistans i att skriva mitt personliga brev. Jag håller på att skriva ett personligt brev, mer av en mall, som jag kan utgå från när jag skriver all mina framtida personliga brev(men självklart forma dem utifrån jobb-annonsen och företaget). Denna utgår från en Klarna annons för “Software Engineer - Java”(5)
Lite information om mig. Jag är en datateknik-student med väldigt liten proffesionel erfarenhet. De flesta kunskaper jag har har jag fått från min utbildning. Jag fattar att detta kan vara svårt att hjälpa till med eftersom det kräver mycket personlig information och personlighet i brevet som bara jag kan tillföra, men all hjälp som är möjlig uppskattas.
Jag har baserat det utkastet som jag delar med er på artiklar från GoMonday(1), karriärtips(2) och personligtbrev(3). Jag baserade min inledning på “Alternativ 2”(4). Resten av strukturen är blandat skriven utifrån allt jag läst, med större inspiration av " 4. Skriva - Hur skriver man ett bra personligt brev?"(4)
Jag vill tillägga(som ni troligen lär märka efter att ha kikat på jobb-annonsen att det ska vara på engelska, jag vet detta, men eftersom jag mest skriver denna för att få bättre grepp om att skriva ett personligt brev så skriver jag den på svenska.)
Som sagt uppskattas all möjlig hjälp som ni kan tillföra. Nedanför kommer mitt första utkast:
‘här finns kontaktinformation och rubriknamn(kunde inte inkludera p.g.a formateringsproblem)’
VARFÖR KLARNA?
Som användare av era tjänster var det något med enkelheten och bekvämligheten av användargränssnittet i samverkan med en sömlös integration av betalningstjänsten som skilde Klarna åt mot konkurrenterna utifrån ett utvecklar-perspektiv och som väckte mitt intresse.
Att arbeta hos ett företag där man kan underhålla och utveckla en programvara som gör det lättare för miljontals kunder varje dag och samtidigt vara engagerad i planetens välmående är exakt vart jag vill tillföra mina resurser och kunskaper.
VARFÖR JAG ÄR DEN NI SÖKER
Arbetar drivande och är självsäker i den kod jag skriver samt har erfarenhet i mindre mer agila team. Därför skulle jag vara ett passande tillskott till er arbetsmiljö och er tjänsts utveckling.
Ett djärvt och nyfiket tänkande som kan tillföra er nya och fräscha vinklar på problem som förekommer samt idéer för nya innovativa sätt att effektivisera tjänsten.
Har kunskap inom många relevanta områden. Självlärd i SQL databashantering och har lärt mig många olika programmeringsspråk; såsom Python, Java och C i min utbildning. Detta ger mig möjlighet att ta itu med problem av alla olika slag.
Gillar att jobba med och lära känna andra likasinnade personer och skriver kod som är lätt begriplig vilket gör samarbetet i utvecklingsprocessen betydligt enklare.
Dem innovativa steg ni tagit för att höja medvetenheten av klimatpåverkan i online shopping med funktioner som CO₂e trackern och top-up funktionen för donationer till olika initiativ men också att ni inte är rädda att utforska nya avenyer som Klarna-kortet för betalning som inte sker online är några av dem attribut som gör er unika och en sådan attraktiv arbetsplats i mina ögon.
Tack för att ni läst igenom min ansökan. Jag ser fram emot att tala ytterligare och lära mig mer om er samt berätta mer om mig själv och vad jag kan tillföra.
Vänliga hälsningar,
‘namn här’.
Tack i förväg för all hjälp.
Källor:
(1) - GoMonday: Upptäck | Go Monday
(2) - Karriärtips: Att skriva personligt brev - 8 enkla tips
(3) - Personligt brev: https://www.personligtbrev.se
(4) - Personligt brev: Personligt brev – 10 enkla steg till det perfekta brevet
(5) - Jobb annons Klarna: Klarna hiring Software Engineer - Java in Stockholm, Stockholm County, Sweden | LinkedIn