Hej alla,
Några av er kanske har sett mitt tidigare upplägg då jag skrev mitt CV, för hjälpen jag fick där vill jag tacka alla medverkande.
I detta upplägg vill jag igen be om lite assistans i att skriva mitt personliga brev. Jag håller på att skriva ett personligt brev, mer av en mall, som jag kan utgå från när jag skriver all mina framtida personliga brev(men självklart forma dem utifrån jobb-annonsen och företaget). Denna utgår från en Klarna annons för “Software Engineer - Java”(5)
Lite information om mig. Jag är en datateknik-student med väldigt liten proffesionel erfarenhet. De flesta kunskaper jag har har jag fått från min utbildning. Jag fattar att detta kan vara svårt att hjälpa till med eftersom det kräver mycket personlig information och personlighet i brevet som bara jag kan tillföra, men all hjälp som är möjlig uppskattas.
Jag har baserat det utkastet som jag delar med er på artiklar från GoMonday(1), karriärtips(2) och personligtbrev(3). Jag baserade min inledning på “Alternativ 2”(4). Resten av strukturen är blandat skriven utifrån allt jag läst, med större inspiration av " 4. Skriva - Hur skriver man ett bra personligt brev?"(4)
Jag vill tillägga(som ni troligen lär märka efter att ha kikat på jobb-annonsen att det ska vara på engelska, jag vet detta, men eftersom jag mest skriver denna för att få bättre grepp om att skriva ett personligt brev så skriver jag den på svenska.)
Som sagt uppskattas all möjlig hjälp som ni kan tillföra. Nedanför kommer mitt första utkast:
‘här finns kontaktinformation och rubriknamn(kunde inte inkludera p.g.a formateringsproblem)’
VARFÖR KLARNA?
Som användare av era tjänster var det något med enkelheten och bekvämligheten av användargränssnittet i samverkan med en sömlös integration av betalningstjänsten som skilde Klarna åt mot konkurrenterna utifrån ett utvecklar-perspektiv och som väckte mitt intresse.