Hjälp mig tänka och göra rätt

Om jag var dig skulle jag behålla allt men enbart fortsätta att investera i DNB Global Indeks. Fortsätt bara att köpa och spara varje månad enligt detta avsnitt: Just. Keep. Buying. Del 1 | RikaTillsammans

Hur stor säkerhet du vill ha med sparkonto och hur stor del risk i aktiemarknaden du ska ha beror på din risktolerans.

Många nybörjare har hög risk i uppgång, men säljer i nedgång och tar låg risk, men missar då mycket av uppgångarna som kommer sedan. Bättre är att hålla en konstant lika stor proportion mellan ränta och aktiemarknad varje år oavsett konjunkturläge. (Jag erkänner detta är svårt).

Pengar som ska användas inom 3 år bör man ha på sparkonto så man inte riskerar tappa så mycket om några fallande år med lågkonjunktur kommer.

För att få mer handfast ekonomisk allmänbildning så tycker jag du kan börja läsa här: 9 bästa tipsen för ditt sparande och ett rikare liv

Lyssna på alla avsnitt som verkar inspirerande för dig ur Rika tillsammans poddar: Avsnitt, poddar och fördjupningar | RikaTillsammans

2 gillningar