Humor i allt krigselände

Meddelande som moderator
Bryter ut detta till en ny tråd. Jag tänker att även i en tuff situation så måste man få lov att skratta och driva med saker.

/@janbolmeson

Ibland måsta man bara skratta åt eländet speciellt när skatteverket är inblandad

the NACP continues to ensure the technical possibility of providing notifications of significant changes in the property status for the acquisition of objects seized from the Russian army, if there is a desire to declare same.

Hoppas kriget är över snart…

13 gillningar

Här är några av mina favorit tweets. Flera av dessa är bra om man vill lära sig ryska svordomar. Måste säga att det svenska språket saknar vissa aspekter som man har i de slaviska språken. T.ex. “Blyat” (eller “vole” på tjeckiska) som kan användas som komma-tecken. :joy:

Du behöver klicka in på tweetarna för att se videoklippen.

1 gillning

Lite välförtjänt joyriding:

4 gillningar

Det är en folksport i Ukraina just nu att frakta bort stridsfordon. Sedan måste man förstå också att du får typ 30 000 kr i skrotvärde för ett fordon (ca 2 kr per kg). För en ukrainare på landsbygden så är det typ 4 månadslöner…

5 gillningar

Denna är ändå roligast idag - en “klon” av wikipedia mallen för militära slag:

Här är filmen som är bakgrunden:

14 gillningar

Detta är humor.

27 gillningar

5 gillningar

r9h5n8odp4l81

14 gillningar

35 gillningar
5 gillningar

IMG_20220303_162311_075

14 gillningar

8 gillningar

Putin gick till en spåkvinna.

• Kan du se vad som väntar mig?

• Ja, jag ser att du åker limousin och folk är glada, lyckliga och skrattar.

• Vinkar jag till dom? frågar Putin.

• Nej, kistan är stängd.

6 gillningar

Några jag gillade

Obs ironi

2 gillningar

Alltså så sjukt rolig, satt och skrattade högt för mig själv. Tack!

1 gillning

11 gillningar

3 gillningar

Sååå sjukt osmaklig tråd!!!

Helt klart ett lågvattenmärke för RT-forumet :cry:

Håller inte med. I dessa vidriga tider ser jag detta som relativt viktigt faktiskt. För att kunna släppa hopplösheten och börja tänka så konstruktivt det går.

25 gillningar