Vid vilken typ av åkommor har du varit på sjukhus för i Indien och Thailand?
Alla har ju reseförsäkring från sin hemförsäkring under de först 45 dagarna.
Vid vilken typ av åkommor har du varit på sjukhus för i Indien och Thailand?
Alla har ju reseförsäkring från sin hemförsäkring under de först 45 dagarna.
Word! ![]()
kunde inte skrivit det bättre själv ![]()
Vad har du fixat för under 100kr?
Öroninflammation, sår, stukad vrist, insektsbett osv
Undrar vad vård för en krossad fotled kostar i Indien? ![]()
Lär vara mer än 100kr.
Då hade man tagit sin hemförsäkring.
Tänk på att det finns Många fattiga människor i Indien och de får sjukvård. Om man inte väljer det absolut dyraste alternativet så skulle det gå att lösa även utan hemförsäkring, men det är ju onödigt.
Men om man ska bo i Indien, har man en svensk försäkring då?
Om du ska vara där6 månader som är det normala visumet så tecknar du försäkring i Sverige.
Det finns även internationella försäkringsbolag som jag hört att visa använder sig av men jag har ingen erfarenhet.
Jaså, några år i Indien också.
Så då har vi alltså innan du fyllde 30 och första barnet kom: civilekonomutbildning, X år i Indien, och så sex år i ett arbetaryrke då du sparade ihop till dina FIRE-miljoner. Någonstans på vägen har du också anställt folk och sorterat bort sökande med tatueringar.
Nyckelord ![]()
Frun blev gravt matförgiftad och låg på sjukhus en vecka. Varken bra eller gratis ![]()
Kan troligen inte ta med sjukersättningen till Indien, så får stanna här.
Hade troligen inte haft råd med vård i Indien ändå. Trasdocka som man är.
Jag har också blivit matförgiftad i Indien, inte roligt.
Funkade inte ciprofloxacin? Jag tar det vid minsta lilla känning jag har i magen när jag är i Indien. Inte bra då det är antibiotika men den dödar allt.
Vad fick hon för medicin?
Definiera “drägligt”. ![]()
Alla behöver normalt sett mat, husrum, kläder och social samvaro. Det behöver inte kosta mycket. Allt utöver det är väl att anse som lyx som tillkommit de senaste 100-150 åren.
Skulle kriget dra in imorgon skulle jag nog kunna kapa utgifterna till hälften, men då har vi lämnat det där med drägligt av andra anledningar.
Jag har en vän som har ett barn som rider i Stockholm. 15 000 kr på ett år för en lektion i veckan.
Billigare än PT. ![]()
Det räcker med att backa till pandemin. Resor, restaurang, teater, konserter, idrottsevenemang, osv försvann som utgifter.
Sånt som vissa aldrig eller sällan köper. ![]()
Nä, not by a longshot ![]()
Amöba dysenteri. Jag hade det tre gånger men hennes enda var värre.
Nämn någon så fick hon det. Full panik och noll koll. Jag så jag var där 24/7, såg till att hon fick rätt medicin på rätt tid, att vätskebalansen mättes, upptäckte infekterad IV, såg till att vi fick en bättre power backup så övervakningen fungerade vid de frekventa strömavbrotten mm mm. Hade jag inte varit där hela tiden och fått hjälp av en kompis som är läkare i Sverige så hade hon inte överlevt.
De lärde tvistar om det. Seriously underfunded and understaffed. Tyvärr
Aj inte roligt!
Hur gjorde du för att få det tre gånger?
Jag åt kött när jag blev sjuk första gången i Indien, fortfarande vegetarian! 24 år senare! Skulle aldrig få för mig att äta kött.