Om vi leker lite teoretiskt så har jag räknat på detta. .
Det finns en 1,5a helt ny lägenhet i förening utan lån som jag skulle kunna köpa kontant. . den har då 1320:-/mån i hyra
Skulle om jag bodde där, sålde bilen o drog ner på abonnemang lite nog kunna leva på runt 6000:-/mån . .
Tja, åker man runt mycket i jobbet och äter på allehanda ställen så händer det ganska lätt ![]()
Otur.
Jag äter endast på de allra billigaste ställena när jag är i Indien, så galet gott! Gå runt i Mumbai och bara äta steetfood hade jag kunnat göra varje dag resten av mitt liv!
Under totalt 4-5 år i Indien harjag klarat mig på ciprofloxacin. Det var bara första gången när jag inte hade koll på medicinen som jag blev totalt utslagen i 3 dagar tills jag började äta den, sen tog det mig en månad att få tillbaka mina krafter.
Gick aldrig till sjukhuset. Så kostnaden blev billig ca 10 kr!
Har du bott i Indien i 4-5 år?
Jag har ett syskon på ekonomisk bistånd. Hen har inga problem att spara trots att det är “lägsta nivån’. Runt 1500-2000kr/månad sparar hen. Där snackar vi utmaning
Nej rest. Jobbade och reste under några år. 2 mån jobb 10 mån resa. Happy days.
Vad är lägsta nivån?
Efter slum food tours med Reality Tours delar jag inte samma längtan… ![]()
Vad är lägsta nivån?
Är man ledig när man går på bistånd eller måste man jobba?
Är man ledig så kan kan man göra det jobb som ger absolut lägst betalt och klara det, leta burk. Räcker med 50 om dagen för att komma upp i 1500 kr i månaden.
Jag går själv, då kostar det inget!
Helt underbart!
Du har naturligtvis tiden under era långa low cost resor.
Under en tvåveckors -resa blir guide mer effektivt ![]()
Gjorde också den noteringen, är inte hen fejk, är det kanske en av de mest fantastiska människorna i Sverige/Världen.
Skall bli ”spännande” att följa hens äventyr här på RT, mer fantastiska fakta lär följa ![]()
Rätt coolt, med tanke på att man oftast inte får ha några tillgångar när man får ekonomiskt bistånd.
Hur rundade hen det?
Ja väldigt svårt om man är i min ålder, vad är Min exakta ålder? Gör man saker i sitt liv händer saker.
Jag hade ansvar för personalen inom ett område på stället där jag jobbade i sex år. Knegar jobb med lite ansvar
Tråkigt att fler inte slutar följa samhällets mallar.
Jag känner flera som läste Civ ingenjör och Civ ekonom parallellt och dessutom arbetade vid sidan av. Det är i min värld extremt imponerande, något jag aldrig skulle klarat.
Det är imponerande. Att läsa Civ ekonom är faktiskt väldigt enkelt och det går att göra väldigt mycket samtidigt. Det är inte ens ett halvtids jobb.
Något annat som är extremt imponerande är de som orkar gå upp varje morgon och gå till ett jobb! Jag hatade det!
Bara för att alla inte är som du innebär inte att det inte går att göra saker på andra sätt än dig.
Jag vet och förstår att detta är ett nördigt ekonomi forum, jag är själv den största nörden jag träffat på med att försöka optimera nyttan av mina pengar.
Struktur och spontanitet klingar i 99 % av folks öron som de inte går ihop. Jo de kan göra det, väldigt ovanligt dock.
Sedlar i madrassen?
Går iofs, synd bara att madrassen äter upp värdet över tid. ![]()
Att höra hur folk reagerar också lärorikt för mig! Jag är nästan helt anonym i mitt liv där jag bor och när jag ger små inblickar i mitt liv reagerar folk oftast med förvåning.
Här på forumet är reaktionerna faktiskt nästan mer extrema än i verkligheten och jag kopplar det till att här är så många som gillar kontroll och struktur. När någon som kommit längre än dem som inte har en struktur de känner igen blir man provocerad istället för att välkomna det. Lite synd. Man blir faktiskt en förlorare själv.
Om man tar små små saker från många olika tankesätt och optimerar det efter sina egna förutsättningar blir man i mina ögon en bättre människa.
Det finns faktiskt ganska många ”extrem” saker till men de kommer inte fram.
Du har påstått några saker som när man summerar ihop dem verkar mer eller mindre omöjliga att få ihop. Jag har på inget sätt och vis påstått att jag representerar någon större del av detta forum, kanske snarare tvärtom.
Men istället för att svara riktigt så kommer du igen med vaga påhopp om att de som påpekar vissa luckor i din historia, är på ett visst sätt och ifrågasätter dig. Vad jag har läst så har ingen ifrågasatt din livsstil, bara hur du påstår dig kunna leva på detta sättet.
Nog om dig och ditt liv, jag önskar dig all lycka till med det, men nu har jag redan lagt ner för mycket tid på det, dags att fokusera på mitt eget ![]()
18-22 reste.Gick inte sista åren gymnasiet i Sverige utan annat land. Drog in pengar.
Läste, drog in pengar.
Jobbade, drog in mer pengar.
Föräldra-FIRE, drar in pengar.
Där emellan och nu hände det mindre och större saker som kan verka extrema på RT forumet men inte för olika nördar.
Jag gillar att livet har så mycket att erbjuda. Det är alldeles för kort för att göra allt man vill!
Jag är tyvärr inte 22 år längre.