Det är väl det som är poängen. Den stora massan åker till Astrid Lindgrens värld i två dagar och hyr stuga/några hotellnätter.
Undersökningen är inte baserad på medlemmar på rikatillsammans.se ![]()
Det är väl det som är poängen. Den stora massan åker till Astrid Lindgrens värld i två dagar och hyr stuga/några hotellnätter.
Undersökningen är inte baserad på medlemmar på rikatillsammans.se ![]()
De var mytiska. Någon gång när min far skulle köpa en bil såg han till att ta ut pengar i tiotusenkronorssedlar inför köpet, bara för att kunna säga att han hade ägt såna.
Bara rika människor spenderar två dagar på Astrid Lindgrens värld. Jag passerade förra året för första gången 40-miljonersgränsen på förmögenheten. Jag skulle inte anse mig ha tid eller råd med två dagar på Astrid Lindgrens värld.
Fast jag är ju också gubben som följer med fru och barn på semestern, men sitter kvar och jobbar dubbel heltid medan de är ute och badar.
Så länge pengarna väger upp för förlorad tid med fru och barn så är det väl toppen.
Personligen tycker jag att det låter snålt och lite dumt.
Jo, jag tänker ju fel på flera sätt kring pengar. Det är svårt att tänka rätt.
Du är uppenbarligen mycket framgångsrik, men att sitta och jobba så fort fru och barn gör något låter som något taget ur en film.
Det har gått nästan två månader, men nu passerade jag samma gamla gräns igen. Firardags! ![]()
Fyra gånger (vid månadsskiftet) har jag passerat min föregående miljongräns. Nu är det en ny som det ska passeras fram och tillbaka ett tag.
Kom upp till 1,4 2 veckor sedan. Så nu är man mer säker att man har miljonen. Firade med en roborock s8 maxv ultra
Jag har 2 personer som känner till mitt sparande och vilka belopp det rör sig om.
Jag firar genom att skriva meddelande till dom över Messenger när jag passerar grönsen.
Om jag minns rätt så är du i penga-brännar-fasen nu. Så firar du när du passerar miljongränserna på väg ner?
Eller har avkastningen varit så bra att du passerar gränserna på väg upp fortfarande, trots att du gör av med pengar nu? ![]()
Brännarfasen inledd, men jag har slantar på lönekontot som beräknas räcka året ut och dessa räknar jag ändå inte in i det investerade kapitalet.
Så ja och nej är väl svaret. Men jag räknar oavsett bara passager från under till över.
Jag tror detta var fjärde gången förbi samma gräns. Jag misstänker att det blir fler. ![]()
Jag minns inte när jag nådde min första miljon “på banken”, bör vara 8-9 år sedan. Det hade skett tidigare om jag inte gått in med en större kontantinsats i nivarande boende. Firat har jag hittills inte riktigt gjort förutom att jag har berättat för pappa när jag har passerat en ny miljon. Vid nästa streck kanske det är dags, en rejäl extra slant till välgörenhet utöver månadsgivsndet plus en väska kring 30k-strecket.
Tips mottages gärna! ![]()
Jag vet att det är ”kaffepengar” för många här, men för mig har det känts ouppnåeligt fram till för några få år sen. Nu är jag där! Hoppades att jag skulle passera miljonstrecket innan nyår, men när jag summerade mina ISK o sparkonton visade det sig att målet är nått. ![]()
Tack till RT!
Hade jag inte hittat hit hade jag säkert inte varit där jag är idag.
Dags att sätta nya mål.
Beställde en pizza
Uppnåddes för några dagar sedan! Vi ska fira med en flaska bubbel ![]()
RT har verkligen styrt mig rätt, är oerhört tacksam ![]()
Huset värt mer än en miljon mer än lånen ![]()
Pension ![]()
Återstår “kontanter” ![]()
Jag unnade mig en Rolexklocka. Nu drygt 20 år senare med facit i hand var det i själva verket en hyfsad investering då den är värd ca tre gånger nypriset.
Om jag hade en miljon i kontanter skulle jag snarare sörja än fira p.g.a. alternativkostnaden. ![]()
Men ett väldigt kort tag efter t.ex. en bostadsförsäljning kanske det kunde kännas ok.
Allmänt svar på tråden: jag minns inte, men vid senare milstolpar, mest gemensamma, så har väl jag och min respektive ätit någon god mat med passande dryck.
Firade inte alls, hade längt haft en enskild firma och deklarerat vinsten som lön och skattat för den men aldrig riktigt räknat på vad som var ”skattat och klart” utan låtit pengarna legat kvar på ett företagskonto, så när jag tog ut 1,2 miljoner från det kontot till mitt privata så förstod jag att jag officiellt var miljonär