Hur firade du din första miljon?

Med “kontanter” menar jag givetvis buffert och sparande i olika former.

1 gillning

Ja, jag tänkte nog sparkonto eller motsvarande men rena kontanter skulle förstås vara värre.

1 gillning

Har efter att legat på gränsen äntligen passerat med lite marginal som 22 åring student(arbetade ett par år mellan studierna). Har dock ej kommit fram till hur jag ska fira det känns som sjukt mycket pengar som för övrigt fattig student

4 gillningar

Fast den vanföreställningen får du nog vänja dig av med. :partying_face:

1 gillning

Jo det blir ju säkert så tillslut, känns bara som enorma summor jämfört med de 13tkr man får i CSN

1 gillning

Får och får. :wink:

Men jag fattar. Jag har noll kronor in, så alla steg uppåt är mysiga. :partying_face:

Första miljonen. Den kom nog faktiskt som ett arv. En tragisk miljon då den kostade livet för en förälder och en farförälder.

Miljonen användes till inköp av bostad. Blev hem till nästa generation. Livet går vidare.

Skulle betala tillbaka miljonen om det gett liv åt dom som lämnade jordelivet för tidigt.

Skänk en promille av era miljoner för att rädda liv - det kan rädda livet på någon :mending_heart:

10 gillningar

Passerade för första gången 2 miljoner i investerat kapital. Känslan? Precis som tidigare. Ett lugn infinner sig tack vare en trygg ekonomisk situation. Samtidigt en stress över viljan att ha mer, för att kunna ge sin familj ett finare hus, i ett finare läge, en sommarstuga…

Försöker landa i att börsen har sin gång, fortsätta i indexfonder och låta det ta tid. Inte jaga mer avkastning genom att ta mer risker. Fortsätta månadsspara utan att göra avkall på vardagen.

Dessvärre är det investerade kapitalet inte samlat i en bank, så jag får försöka visualisera 2-miljonersbeloppet.

Som svar på frågan, det kommer firas med lite extra fina julklappar iår!

5 gillningar

Tar gärna emot tips på hur man blir bättre på att fira längs vägen. Själv flyttar jag alltid fram målet varje gång det är uppnått och glömmer att fira eftersom målet är flyttat (igen). Aldrig nöjd och upplever att jag alltid har brist fast jag inte har det alls.

5 gillningar

Firade med att avnjuta en prosecco som jag fick av mäklaren när jag sålde en fastighet, och därmed klev över miljongränsen. Hade jag inte fått flaskan av mäklaren är det tveksamt om jag hade firat alls faktiskt.

1 gillning

Klev över gränsen i veckan. Började sparar 2017 efter att jag insett att jag hade ett ohälsosamt beteende kopplat till min ekonomi.

Jag och sambon firade med att gå ut och äta efter jobbet. Ingen speciell känsla. Pengar är en skön trygghet att ha men det är relationer och upplevelser som gör mig glad :kissing_closed_eyes:

22 gillningar

Gick förbi i veckan!
Firade med att gå till jobbet precis som vanligt.
Blev en ny hockeyklubba till ena grabben och samma summa att spara till den andra då han inte ville ha något.

12 gillningar

Jahaja, då var man här igen… vid samma gamla miljonstreck (sett till ursprungliga FIRE-portföljen). Å andra sidan har jag levt ett halvår, haft hantverkare som fixat med huset och julspenderat.

Yoda pratar såklart om 4%-regeln!

4 gillningar

En del miljonstreck är riktiga bitches. Över :slight_smile: , under :frowning: , över :slight_smile: , under :frowning: , …

2 gillningar

Fast nu är det ändå mer okej. I somras var det som en jäkla jojo. :joy:

1 gillning

Jojo var ordet.

Nu är jag på väg med stormsteg tillbaka till samma streck (uppifrån) som jag körde en över-under * 6 på i höstas :scream: :triumph: :dizzy_face:

1 gillning

Hur mycket la du undan i månaden?

Har inte haft någon fast summa. Har pendlat mellan någon tusenlapp till upp mot 25.000kr/mån beroende på inkomst. Låg ute på traktamente under något år och kunde då spara stora summor varje månad.

Tillbaka igen. Jojoeffekten är stark vid det här miljonstrecket! :rofl:

3 gillningar

Stark igenkänning! Tänker istället fira när jag har passerat tidigare ATH med råge.

2 gillningar